Οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν το πρόσωπο που απεικονίζεται στο πορτρέτο να κάνουν εικασίες για την ιδιότητα του προσώπου, την καταγωγή του, την εποχή στην οποία έζησε, να περιγράψουν τον ψυχισμό του αλλά και να αναδείξουν την πρόθεση του φωτογράφου.Οι μαθητές διερευνούν τη ζωή και το έργο του πολιτικού καθώς και το ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο έδρασε. Θα μπορούσε ακόμα να αξιοποιηθεί προκειμένου οι μαθητές παρατηρώντας διαφορετικά πορτρέτα να εντοπίσουν στοιχεία της προσωπικότητας των παριστάμενων προσώπων.
Στα εικαστικά το πορτρέτο μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση προκειμένου οι μαθητές να δημιουργήσουν συλλογές φωτογραφιών με κοινό θέμα. Να περιγράψουν προφορικά ή και γραπτά το πρόσωπο που απεικονίζεται και να κάνουν εικασίες για την πρόθεση του φωτογράφου. Γνωρίζουν ορισµένα βασικά στοιχεία του επαγγελµατικού ρόλου του φωτογράφου. Να περιγράψουν απλά πώς νιώθουν και τι σκέπτονται, όταν βλέπουν αυτήν την φωτογραφία. Οι μαθητές με αφορμή το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορούν να διερευνήσουν να ανακαλύψουν διαφορετικούς τρόπους αναπαράστασης ενός πορτρέτου όπως ζωγραφική, γλυπτική, κ.ά.