Λιμανι - Παλια τειχη Κερκυρας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η φωτογραφία απεικονίζει το λιμάνι και τα παλιά τείχη της Κέρκυρας, γνωστό και ως Παλιό Φρούριο, γύρω στα 1870. Η Φορτέτσα, όπως είναι ευρέως γνωστό το Φρούριο, χτίστηκε από τους Κερκυραίους που επέζησαν των επιδρομών του 6ου αιώνα, προκειμένου να περιβάλει τη νέα τους πόλη. Τα αρχικά βυζαντινά τείχη, τα οποία δε διασώζονται σήμερα, ενίσχυσαν οι Βενετσιάνοι το 16ο αιώνα, διανοίγοντας, παράλληλα τάφρους ανάμεσά τους προκειμένου να τα ενισχύσουν. Η Κέρκυρα, γνωστή από την ομηρική εποχή ως νησί των Φαιάκων, βρίσκεται στο Ιόνιο Πέλαγος και ανήκει στα Επτάνησα. Πολλοί κατακτητές πέρασαν από το νησί όπως οι Ρωμαίοι, οι Οστρογότθοι, οι Νορμανδοί, οι Φράγκοι και οι Βενετοί (Ενετοί). Κατά τη μακραίωνη περίοδο της ενετοκρατίας το νησί γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη και οικονομική ευημερία. Με το ψήφισμα της 21ης Μαΐου 1864 το νησί της Κέρκυρας ενσωματώθηκε στο τότε ελληνικό κράτος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως υλικό για τη διαθεματική προσέγγιση της τοπικής ιστορίας του νησιού της Κέρκυρας. Παράλληλα, σε συνδυασμό με αντίστοιχο υλικό, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που σχετίζονται με την αλληλεξάρτηση φυσικού τοπίου και ανθρώπινων δραστηριοτήτων. Επιπλέον, ο μαθησιακός πόρος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε διαθεματικό σχέδιο διδασκαλίας το οποίο έχει ως στόχο να μελετήσει μέσα από παλιές φωτογραφίες ελληνικών περιοχών τις προσωπικότητες των τεχνών, των γραμμάτων και της πολιτικής που έζησαν σε αυτές, συνδυάζοντας έτσι τα γνωστικά αντικείμενα της γεωγραφίας και της λογοτεχνίας, της αισθητικής αγωγής. Τέλος, οι μαθητές της δευτεροβάθμιας, κυρίως, εκπαίδευσης θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν σχετικό μαθησιακό υλικό για την υλοποίηση σχεδίων εργασίας που αφορούν την τουριστική ανάπτυξη ελληνικών περιοχών βάσει της ιστορίας τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2811
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη DevelopmentΑνάπτυξη
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Κοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή Social organization and everyday lifeΚοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΡΑΛΙΑ ΘΩΜΑ, ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ