Ορυχεια μεταλλειων αντιμονιου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην εικόνα αποτυπώνεται η βορειοδυτική όψη των γραφείων των μεταλλείων αντιμονίου στην Κέραμο της Χίου το 2006. Ένα οικοδόμημα σε κατάφυτη περιοχή με εμφανή πάνω του τα σημάδια του χρόνου. Η συστηματική εξόρυξη και επεξεργασία αρχίζει κατά το τέλος του 19ου αιώνα από μια Γαλλική εταιρεία. Αργότερα, κατά την 10ετία του 1930, ανέλαβε τα μεταλλεία ο επιχειρηματίας Μποδοσάκης. Την περίοδο αυτή εργάζονταν στα μεταλλεία περίπου 300 εργάτες από τα γύρω χωριά, πολλοί από τους οποίους προσβλήθηκαν από πνευμονοκονίαση, γιατί δυστυχώς δεν υπήρχαν μέτρα προφύλαξης. Ο αντιμονίτης είναι θειούχο ορυκτό και αποτελεί το κυριότερο μετάλλευμα του αντιμονίου. Τα μεταλλεία δεν λειτουργούν πλέον και σώζονται μόνο ορισμένα κτίρια του συγκροτήματος διοίκησης, όπου σε εμφανές σημείο του δρόμου προς τα Αγιάσματα έχει αναρτηθεί πίνακας των αποθανόντων λόγω της πνευμονοκονίασης. Υπάρχουν επίσης πολλές από τις στοές, οι οποίες όμως δεν είναι προσβάσιμες λόγω επικινδυνότητας. Τα μεταλλεία μπορούν να αξιοποιηθούν ως αξιοθέατο της περιοχής.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί για να διακρίνουν οι µαθητές στο δικό τους χώρο τα έργα της φύσης από τα έργα του ανθρώπου καθώς και τις σχέσεις αλληλεπίδρασης ανθρώπου και περιβάλλοντος. Να εντοπίσουν τα θετικά και τα αρνητικά σηµεία από την ανθρώπινη παρέµβαση στο χώρο που µελετούν και να αναφέρουν ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν ώστε να βελτιωθεί η εικόνα του τόπου τους. Με αφόρμηση την εικόνα μπορούν να συσχετίσουν επαγγέλματα και προϊόντα του τόπου τους και να αναδείξουν τη συµβολή όλων των επαγγελµάτων στην οικονοµία και στον τρόπο ζωής της τοπικής κοινωνίας.
Σε σχέδιο εργασίας με θέμα την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής οι μαθητές, με αφορμή την συγκεκριμένη εικόνα, καταθέτουν σχετικές προτάσεις για την αξιοποίηση των μεταλλείων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 12
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2816
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη DevelopmentΑνάπτυξη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ