Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Provelengios Aristomenis
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο έργο τέχνης εικονίζεται ο Αριστομένης Προβελέγγιος, Έλληνας ποιητής, πολιτικός, θεατρικός συγγραφέας, μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και βραβευμένος με το Αριστείο Γραμμάτων και Τεχνών. Ο ποιητής ανήκει στους ποιητές του Αθηναϊκού Ρομαντισμού (τέλη 18ου αιώνα). Ήταν γνώστης της καθαρεύουσας με την οποία ξεκίνησε να γράφει, ωστόσο αποδέχτηκε τελικά τη δημοτική γλώσσα και προέβλεψε την επικράτησή της. Το συγκεκριμένο έργο τέχνης είναι φωτοτσιγκογραφία, τεχνική που χρησιμοποιεί το φως για τη χάραξη του σχεδίου. Η τεχνική αυτή αξιοποιεί το ράστερ που αποτελείται από δυο γυάλινες πλάκες με αποτυπωμένες πάνω τους παράλληλες κουκκίδες, οι οποίες συμβάλλουν στη δημιουργία του εκάστοτε σχεδίου. Το σχέδιο τυπώνεται σε πλάκα τσίγκου, όπου με τη βοήθεια της οξείδωσης διαβρώνονται τα στοιχεία που δεν πρόκειται να τυπωθούν, με αποτέλεσμα να εμφανιστεί τελικά το σχέδιο που πρόκειται να τυπωθεί.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι εκπαιδευόμενοι έρχονται σε επαφή με τεχνικές αναπαραγωγής εικόνας. Σε σχέση με το μάθημα της Γλώσσας, γίνεται ανάλυση σύνθετων λέξεων που αφορούν τεχνικές αναπαραγωγής εικόνας, όπως φωτοτσιγκογραφία ή μεταξοτυπία. Οι μαθητές/τριες προσπαθούν να μαντέψουν με την ανάλυση των λέξεων από τις οποίες αποτελούνται αυτές οι σύνθετες λέξεις, τα στοιχεία που κυριαρχούν στις συγκεκριμένες τεχνικές. Φέρνουν κάποιον ειδικό στην τάξη ή επισκέπτονται σχετικό εργαστήριο, για να γνωρίσουν την τεχνική της φωτοτσιγκογραφίας. Γίνεται προβολή σε power point τυπωμάτων και έργων τέχνης που έγιναν με τη συγκεκριμένη τεχνική. Οι εκπαιδευόμενοι/ες ψάχνουν και βρίσκουν τη βιογραφία του ποιητή. Μια ομάδα μαθητών/τριών αναλαμβάνει να βρει και να παρουσιάσει στοιχεία για την αντιπαράθεση που προέκυψε ανάμεσα στους υποστηρικτές της δημοτικής και στους υποστηρικτές της καθαρεύουσας. Ερευνά και βρίσκει ονομαστικά εκπροσώπους των δυο ρευμάτων.΄ Βρίσκουν τη χρονική διάρκεια κατά την οποία υπερίσχυε η καθαρεύουσα (1830-1890 μ.Χ.) και τη χρονολογία κατά την οποία πραγματοποιήθηκε η συνταγματική και νομική κατοχύρωση της δημοτικής γλώσσας (1976 μ.Χ.) και τη σημειώνουν στην ιστορική γραμμή. Γίνεται αναφορά στον Αριστομένη Προβελέγγιο, ο οποίος έζησε στο μεταβατικό στάδιο από τη δημοτική στην καθαρεύουσα και είχε την κρίση να προβλέψει και σταδιακά να επιλέξει τη δημοτική γλώσσα, αν και ο ίδιος υπήρξε γνώστης και χρήστης της καθαρεύουσας. Οι εκπαιδευόμενοι/ες υποθέτουν τους λόγους οι οποίοι τον οδήγησαν σε αυτήν την επιλογή. Συζητούν πάνω σε ερωτήματα όπως: πόσο δύσκολο είναι τελικά να αλλάξουν κάποια πράγματα; Ο/η εκπαιδευτικός μοιράζει σε δυάδες από ένα ποίημα του Αριστομένη Προβελέγγιου (ποιήματα όπως: Η Ελεημοσύνη, Η ποίηση των ερειπίων, Ήταν ωραίες οι στιγμές εκείνες, Η τέχνη παρήγορος κ.α.). Στη συνέχεια ζητά από τους μαθητές/τριες να διαβάσουν το ποίημα και αφού συζητήσουν πάνω σε αυτό, να ζωγραφίσουν σε συνεργασία με το/τη διπλανό/ή τους μια ζωγραφιά εμπνευσμένη από το ποίημα που διάβασαν. Αφού ολοκληρώσουν όλοι τη διαδικασία αυτή, κάθε δυάδα διαβάζει το ποίημά της στην ολομέλεια και παρουσιάζει τη ζωγραφιά της. Σημαντική είναι η έκφραση των συναισθημάτων που προήλθαν από το ποίημα και οι λόγοι που συντέλεσαν στη δημιουργία της ζωγραφιάς που φιλοτέχνησαν. Όλες οι ζωγραφιές αναρτώνται στο ταμπλό της τάξης ή σε κοινόχρηστο χώρο του σχολείου, όπως στο διάδρομο ή στην αίθουσα θεάτρου αν υπάρχει.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2882
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά
> Αναπαραγωγή Εικόνας Image reproductionΑναπαραγωγή Εικόνας
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λεξιλόγιο - Σημασιολογία Vocabulary - SemanticsΛεξιλόγιο - Σημασιολογία > Σύνθεση SynthesisΣύνθεση
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα > Ρομαντισμός RomanticismΡομαντισμός
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λεξιλόγιο - Σημασιολογία Vocabulary - SemanticsΛεξιλόγιο - Σημασιολογία > Σύνθεση SynthesisΣύνθεση
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Ρεύματα / Κινήματα Streams / MovementsΡεύματα / Κινήματα > Ρομαντισμός RomanticismΡομαντισμός
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator