Χριστος Παντοκρατωρ ενθρονος (λεπτομερεια θρονου)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο ναό του Αγίου Δημητρίου Κόλλα στη Ζάκυνθο, υπάρχει ως λεπτομέρεια στο θρόνο του επισκόπου το ξυλόγλυπτο που εμφανίζει το Χριστό, τον Παντοκράτορα, ένθρονο. Η μικρή στροφή του σώματός του, τονίζεται από την κίνηση των πτυχών του χιτώνα του. Το συγκεκριμένο έργο φιλοτέχνησε ο Μιχαήλ Δαμασκηνός, ο οποίος έζησε το 16ο αιώνα στην Κρήτη, ενώ σπούδασε και εργάστηκε για αρκετό διάστημα στη Βενετία. Υπήρξε από τους πιο διαπρεπείς ζωγράφους της Κρητικής Σχολής. Διδάχτηκε την τέχνη της ζωγραφικής στη Σχολή της Αγίας Αικατερίνης των Σιναϊτών και υπήρξε σύγχρονος του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Χρησιμοποιούμε ένα περιβάλλον εννοιολογικής χαρτογράφησης (kidspiration για τις μικρές τάξεις, Inspiration ή CmapTools για τις μεγαλύτερες), το οποίο εμφανίζεται στο διαδραστικό πίνακα. Στο κέντρο του χάρτη βάζουμε την εικόνα του συγκεκριμένου έργου. Γύρω από την εικόνα του ολόσωμου Χριστού Παντοκράτορα, οι μαθητές/τριες καλούνται να γράψουν λέξεις ή φράσεις που απορρέουν από τη ζωή του, τη διδασκαλία και το έργο του. Αφού ολοκληρωθούν οι καταγραφές, ο/η εκπαιδευτικός τις αποθηκεύει και τις τυπώνει, ενώ στη συνέχεια μπορεί να τις αναρτήσει στον πίνακα της τάξης και να τις φωτοτυπήσει και να τις μοιράσει στους μαθητές/τριες. Αν δεν υπάρχει διαδραστικός πίνακας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί βιντεοπροβολέας. Εναλλακτικά, μπορεί να υλοποιηθεί η παραπάνω δράση με χαρτί του μέτρου, το οποίο απλώνεται στο πάτωμα και στο κέντρο ο/η εκπαιδευτικός κολλά εκτυπωμένο το συγκεκριμένο έργο. Αν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια πιο ζεστή ατμόσφαιρα, μπορούμε να ανάψουμε δίπλα από την εικόνα ένα μεγάλο κερί και να βάλουμε απαλή μουσική. Αφού ολοκληρώσουν τις καταγραφές τους, κάθονται σε κύκλο γύρω από το χαρτί του μέτρου για να συζητήσουν. Οι μαθητές/τριες που εργάστηκαν σε νοητικό χάρτη, έχοντας φωτοτυπημένο αυτόν τον χάρτη, κάθονται σε κύκλο και συζητούν ποιες από αυτές τις έννοιες επιζητούν και εφαρμόζουν στην καθημερινότητά τους και ποιες όχι. Εστιάζουν στις λέξεις που μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους και την καθημερινότητά τους, καθώς και τις σχέσεις τους με τους άλλους. Με παρέμβαση του/της εκπαιδευτικού, η συζήτηση κατευθύνεται στο σχεσιακό κομμάτι της σχολικής κοινότητας. Κατά πόσο άραγε οι συμμαθητές/τριες μοιράζονται πράγματα και συναισθήματα; Κατά πόσο μπορούν να συγχωρούν, να νοιάζονται, να συντρέχουν, να συμπαραστέκονται όταν υπάρχει ανάγκη; Μια ομάδα εκπαιδευόμενων ή ο/η ίδιος/α εκπαιδευτικός, αναλαμβάνει να βρει στο Διαδίκτυο και να παρουσιάσει πληροφορίες για τη βιογραφία του Μιχαήλ Δαμασκηνού και για τη συμβολή του στη θρησκευτική τέχνη και στην κρητική παράδοση. Σε powerpoint μπαίνουν και παρουσιάζονται τα έργα ζωγραφικής του, ενώ στη γραμμή τίτλου αναγράφεται ο ναός ή το μουσείο στο οποίο βρίσκονται σήμερα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2884
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Καινή Διαθήκη New TestamentΚαινή Διαθήκη > Διδασκαλία TeachingΔιδασκαλία
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη Ecclesiastical ArtΕκκλησιαστική Τέχνη > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Αναζήτηση πληροφοριών Information searchingΑναζήτηση πληροφοριών
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πολυμέσα MultimediaΠολυμέσα > Εικόνα ImageΕικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Damaskinos Michail (2), Δαμασκηνός Μιχαήλ (2)
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ