Αιγυπτιακο αναγλυφο απο την περιοχη των Πυραμιδων
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το σκίτσο αποτυπώνει μια ανάγλυφη παράσταση, καθώς και ιερογλυφικά, σκαλισμένα πάνω σε μάρμαρο που βρέθηκε κοντά στις Πυραμίδες της Γκίζας. Η παράσταση αποτελείται από τρεις μορφές: η μεσαία - κεντρική μορφή είναι ένας άντρας καθιστός, ο οποίος κρατά στα δυο του χέρια δύο αντικείμενα που είναι πιθανότατα σκήπτρα. Ο άντρας πλαισιώνεται από δύο όρθιες μορφές, οι οποίες κοιτούν προς το μέρος του. Η μορφή στα αριστερά του είναι γυναικεία και κρατά κάτι που επίσης μοιάζει με σκήπτρο, ενώ η μορφή στα δεξιά του εναι αντρική, που ανήκει πιθανόν σε άνθρωπο κατώτερης κοινωνικής τάξης, αν κρίνουμε από την ενδυμασία. Παρόλο που δεν έχουμε περισσότερες πληροφορίες για το ανάγλυφο (χρονολογία, ταυτότητα των προσώπων που απεικονίζονται), η εικόνα από μόνη της αρκεί για να υποστηρίξει τη διδασκαλία της αιγυπτιακής τέχνης και του πολιτισμού γενικότερα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της Ιστορίας ο διδάσκων μπορεί, υποβοηθούμενος από την εικόνα, να επισημάνει τα κύρια γνωρίσματα της τέχνης των αρχαίων Αιγυπτίων και να τα συνδέσει με τα γνωρίσματα του πολιτισμού τους, την κοινωνική και πολιτική τους οργάνωση και τη θρησκεία τους. Η εικόνα μπορεί να προβληθεί στην τάξη παράλληλα με την ιστορική αφήγηση γύρω από τον πολιτισμό των αρχαίων Αιγυπτίων. Ο διδάσκων μπορεί να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών με μια ερώτηση που θα αφορά κάποιο διακριτό χαρακτηριστικό της αιγυπτιακής τέχνης (π.χ. γιατί πάντα οι μορφές παρουσιάζονται προφίλ) και από εκεί να πάρει αφορμή για να επισημάνει κάποια βασικά γνωρίσματα της σιγυπτιακής τέχνης: αυστηρότητα στις φόρμες, ενδιαφέρον όχι για την ομορφιά, αλλά για την πληρότητα, κάθε σημείο του σώματος προβάλλεται από την οπτική γωνία που μπορεί να φαίνεται πιο πλήρες. Στη συνέχεια, προτείνεται να εξηγήσει ότι η τέχνη εκφράζει μια κοσμοθεωρία: οι Αιγύπτιοι έκαναν τέχνη για την αιωνιότητα, για να συνοδεύσουν τους νεκρούς στον άλλο κόσμο, όχι για την τέρψη των ζωντανών.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/290
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Τάφοι και ταφικά έθιμα Tombs and funerary traditionsΤάφοι και ταφικά έθιμα
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Κοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή Social organization and everyday lifeΚοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ