Κορυτσα, 1940. Αντεπιθεση και νικη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία από το αρχείο του Δημήτρη Χαρισιάδη, επίσημου φωτογράφου του ελληνικού στρατού κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο (1940-1941), που αποτύπωσε σκηνές από την πορεία και τη ζωή των Ελλήνων στρατιωτών στο μέτωπο (Μουσείο Μπενάκη). Απεικονίζονται στρατιώτες, υπό την επίβλεψη αξιωματικού, να μεταφέρουν πολεμικό υλικό, που άφησαν πίσω τους οι Ιταλοί στρατιώτες, όταν ο ελληνικός στρατός κατέλαβε την Κορυτσά στις 22 Νοεμβρίου 1940, γεγονός που είχε διεθνή αντίκτυπο. Στρατολογώντας έναν φιλήσυχο και μάλλον ειρηνικό λαό, ο Μπενίτο Μουσολίνι, ο νέος Καίσαρας της Ρώμης, τον έριξε στην περιπέτεια ενός επιθετικού πολέμου για να ξαναζωντανέψει τις πολεμοχαρείς ρωμαϊκές λεγεώνες και το προγονικό ιμπέριουμ. Ωστόσο, η εικόνα του ιταλικού στρατού καταρρακώθηκε στα βουνά της Αλβανίας, παρά το πλεονέκτημα στρατιωτικής ισχύος και πλήγωσε το γόητρο της Ιταλίας ανεπανόρθωτα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφόρμηση την παρατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας, προτείνεται, στα πλαίσια του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, να διαπιστώσουν οι μαθητές την συνεισφορά του Tύπου της εποχής με τις ανταποκρίσεις από το μέτωπο και τη δημοσίευση επιλεγμένων φωτογραφιών τέτοιου είδους (λάφυρα μαχών, Iταλοί αιχμάλωτοι, είσοδος ελληνικών τμημάτων σε πόλεις της B. Hπείρου) στη διατήρηση του ηθικού του άμαχου πληθυσμού. Επίσης προτείνεται: Να αναζητήσουν στις εφημερίδες της εποχής, ελληνικές και ξένες ,τον αντίκτυπο που είχε η κατάληψη της Κορυτσάς. Να μελετήσουν συγκριτικά τα ημερολόγια των επωνύμων ή ανωνύμων εμπολέμων πρωταγωνιστών του συγκεκριμένου ιστορικού γεγονότος (λ.χ. Γκαλεάτσο Τσιάνο -Αχιλλέα Γκούμα). Να ανιχνεύσουν την καθολικού χαρακτήρα περιπαικτική διάθεση απέναντι στην ηγεσία των Ιταλών και να εντοπίσουν στα τραγούδια, στις επιθεωρήσεις στο θέατρο, σε χρονογραφήματα και γελοιογραφίες στον Τύπο κ.α. την φαιδρή καρικατούρα του Ιταλού ηγέτη Μουσολίνι, που παρέμεινε κύριος στόχος διακωμώδησης μέχρι το τέλος του ελληνοϊταλικού πολέμου. Οι μικρότεροι μαθητές να συγκεντρώσουν τους τίτλους και τις φωτογραφίες των ελληνικών εφημερίδων της εποχής και να συνθέσουν σχετική εργασία.Επίσης να διαγράψουν σε χάρτη τις κινήσεις των αντιμαχομένων


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2911
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΥΑΝΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ