Ο ταφος του Αγαμεμνονα στις Μυκηνες, 1880-1889
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ιστορική φωτογραφία της εισόδου του θολωτού τάφου του Αγαμέμνονα στις Μυκήνες από τα τέλη του 19ου αιώνα. Η εικόνα είναι ένα ιστορικό τεκμήριο από τον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών και μάλιστα ένα από τα σπουδαιότερα τοπόσημα, τον βασιλικό τάφο του Αγαμέμνονα. Τραβηγμένη λίγα χρόνια μετά τις ανασκαφές του Σλήμαν στην περιοχή, η φωτογραφία απαθανατίζει το διάσημο αρχαιολογικό μνημείο σε μια ιστορική στιγμή και, επομένως, αποτελεί αξιοποιήσιμο υλικό για την εικόνα των αρχαιότήτων της χώρας κατά την εποχή των μεγαλών ανασκαφών, όταν η ελληνική πολιτεία προσπαθούσε ποικιλοτρόπως να συνδεθεί με τον κλασικό παρελθόν του ελληνισμού.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα έχει ιστορικό ενδιαφέρον, καθώς αποτυπώνει την είσοδο του θολωτού τάφου του Αγαμέμνονα στις Μυκήνες κατά την περίοδο 1880-1890. Είναι η εποχή λίγο μετά τις ανασκαφικές δραστηριότητες του Ερρίκου Σλήμαν, όταν ήλθαν στο φως οι θησαυροί που κρύβονταν κάτω από τα αιώνια ερείπια του αρχαιολογικού χώρου των Μυκηνών. Η εικόνα μπορεί να δοθεί στους μαθητές στα πλαίσια μαθήματος ιστορίας για τον μυκηναϊκό πολιτισμό και τις ανασκαφές του Σλήμαν. Οι μαθητές καλούνται να αναζητήσουν μια σύγχρονη φωτογραφία με το ίδιο θέμα και παρατηρούν τις ομοιότητες αλλά και τις όποιες αλλαγές έχουν συντελεστεί στον χώρο. Η εν λόγω φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση για αναζήτηση και άλλων ιστορικών φωτογραφιών από τον ίδιο ή και άλλους αρχαιολογικούς χώρους (π.χ. Δελφούς) με σκοπό την ανασύνθεση της εικόνας που είχαν οι Έλληνες εκείνης της εποχής για την αρχαιολογική κληρονομιά τους. Τέλος, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υλικό αναφοράς για τη μυκηναϊκή αρχιτεκτονική, η παρουσίαση της οποίας είναι δυνατόν να αποτελέσει θέμα εργασίας με σημείο εκκίνησης αυτή την εικόνα και προτροπή των παιδιών να εντοπίσουν στο Διαδίκτυο και άλλες με παρόμοια χαρακτηριστικά, που θα ανασυνθέτουν την ταφική, οχυρωματική και ναϊκή αρχιτεκτονική των μυκηναϊκών χρόνων (Η προσέγγιση μπορεί να είναι ομαδοσυνεργατική και κάθε ομάδα να αναλάβει μια επιμέρους κατηγορία από τις τρεις προαναφερθείσες).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2934
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ