Άντρες απο την Κερκυρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην εικόνα, που είναι μια ξυλογραφία, αποτυπώνονται οι φιγούρες οχτώ (8) ανδρών από την Κέρκυρα στα μέσα του 16ου μ.Χ. αιώνα. Οι άνδρες απεικονίζονται ομοιόμορφα ενδεδυμένοι και με κάλυμμα στην κεφαλή τους. Οι οχτώ άνδρες αποτελούν φανερά δυο διακριτές ομάδες, πιθανότατα εμπόρων, που συνδιαλέγονται εμπορευόμενοι στον χώρο του λιμανιού. Διακρίνονται δύο κτήρια με διαφορετικό τρόπο οικοδομημένα, αφού φαίνονται διαφορές στο χτίσιμό τους, στη σκεπή τους αλλά και στα παράθυρά τους. Το έργο φαίνεται να είναι έργο του μοναχού Noé Bianco που πραγματοποίησε προσκυνηματικό ταξίδι στους Αγίους Τόπους γύρω στα 1527. Ο μοναχός ξεκίνησε από τη Βενετία και με σταθμούς στις βενετικές κτήσεις στην Αδριατική, στα Ιόνια νησιά και στο νότιο Αιγαίο έφτασε στην Παλαιστίνη. Στο χρονικό του, που δημοσιεύτηκε στα 1600, είναι εμπλουτισμένο με ξυλογραφίες που απεικονίζουν κυρίως λιμάνια, τοποθεσίες και προσκυνήματα από τους επισκεπτόμενους Τόπους. Η ξυλογραφία είναι η τέχνη της εγχάραξης πάνω σε ξύλινη επιφάνεια αναγλυφικών αναπαραστάσεων.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στην Ιστορία η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί για να αναδειχθεί ο ρόλος της Βενετίας στο Μεσαίωνα και την Αναγέννηση ως κυρίαρχη ναυτική, εμπορική και οικονομική δύναμη στην Μεσόγειο. Οι επιρροές στα Ιόνια νησιά, που αποτελούσαν κτήσεις των Βενετών, μπορούν να αναδειχθούν και να συζητηθούν στο πλαίσιο ενός σχεδίου εργασίας.
Στην Γεωγραφία η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί για να σχεδιαστούν οι δρόμοι από την Δυτική Ευρώπη και την Βενετία για τους Αγίους Τόπους. Μπορεί ταυτόχρονα να αναδειχθούν οι επιλογές που είχαν οι ναυτικοί και οι έμποροι την περίοδο εκείνη αλλά να γίνει και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή.
Στα εικαστικά η εικόνα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να την περιγράψουν με ακρίβεια οι μαθητές και να κάνουν εικασίες για τον τρόπο με τον οποίο έχει δημιουργηθεί. Να αναδείξουν τα υλικά στα οποία μπορούν να χαράξουν και να επιχειρήσουν να δημιουργήσουν μικρά ομαδικά έργα π.χ. αποτυπώνοντας ένα κεντρικό σημείο την περιοχής στην οποία ζουν.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 12
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2944
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη DevelopmentΑνάπτυξη
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Διακοσμητικές Τέχνες Decorative ArtsΔιακοσμητικές Τέχνες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ