Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Ελεφαντας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο συγκεκριμένο έργο βλέπουμε έναν ασιατικό ελέφαντα που υπακούει σε Ασιάτη. Το έργο δημιουργήθηκε το 1556, από τον André Thévet, ο οποίος γεννήθηκε στην Ανκγουλέμ της Γαλλίας (1516-1590), και ήταν φραγκισκανός μοναχός, εξερευνητής, κοσμογράφος και συγγραφέας. Ταξίδεψε στην Ασία, Ελλάδα, Παλαιστίνη, Αίγυπτο, Βραζιλία. Το συγκεκριμένο έργο προέρχεται από ταξίδι του στην Τουρκία. Σήμερα οι ασιατικοί ελέφαντες είναι είδος προς εξαφάνιση. Ο ελέφαντας (ασιατικός και αφρικάνικος), είναι θηλαστικό της οικογένειας των Ελεφαντιδών και της τάξεως των Προβοσκιδοειδών. Οι ελέφαντες είναι κοινωνικά ζώα, με νοημοσύνη και ενσυναίσθηση. Είναι χορτοφάγα ζώα και τα θηλυκά ζουν σε οικογενειακές ομάδες, όπου μεγαλώνουν τα μικρά τους μαζί. Επιστήμονες παρατήρησαν θηλυκούς ελέφαντες να υιοθετούν ορφανά ελεφαντάκια. Όταν κάποιος ελέφαντας νιώσει ότι θα πεθάνει σύντομα, κατευθύνεται σε συγκεκριμένο νεκροταφείο ελεφάντων. Επίσης, αν κάποιο μέλος τραυματιστεί, τα υπόλοιπα μέλη συνδράμουν στην ανάρρωσή του, ενώ αν πεθάνει ένας ελέφαντας, οι υπόλοιποι τον συμπονούν και τον χαϊδεύουν με τις προβοσκίδες τους.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζουν στο βιντεοπροβολέα το συγκεκριμένο έργο. Ζητά από τους/τις εκπαιδευόμενους/ες να παρατηρήσουν το έργο και να καταθέσουν τις σκέψεις τους. Τους ζητά επίσης να μαντέψουν τη χρονολογία δημιουργίας του. Στη συνέχεια ο/η εκπαιδευτικός τους μιλά για το δημιουργό του έργου και το επάγγελμά του, ως εξερευνητής, κοσμογράφος και συγγραφέας. Συζητούν για τη σημασία και την αναγκαιότητα της ιδιότητας του κοσμογράφου, σύμφωνα με τις δυνατότητες και τα μέσα της εποχής δημιουργίας του έργου. Οι εκπαιδευόμενοι συζητούν στις ομάδες τους και καταγράφουν τις απόψεις τους, σχετικά με το που ωφελούν και πώς αξιοποιούνται τα χαρακτηριστικά της εμφάνισης του είδους των ελεφάντων. Χαρακτηριστικό της εμφάνισής τους είναι η προβοσκίδα του (χρήσιμη για αναπνοή, ανύψωση νερού και σύλληψη αντικειμένων), οι χαυλιόδοντες (ανεπτυγμένοι κοπτήρες, χρήσιμοι ως όπλα και ως εργαλεία για μετακίνηση αντικειμένων και σκάψιμο) και τα μεγάλα πτερύγια των αυτιών (που κρατούν ελεγχόμενη τη θερμοκρασία του σώματος). Στο youtube και με τη βοήθεια ενός βινετοπροβολέα ή ενός διαδραστικού πίνακα, παρακολουθούν βίντεο που έχει επιλέξει ο/η εκπαιδευτικός εκ των προτέρων. Αν πρόκειται για μικρές τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, μπορούν τα παιδιά να απολαύσουν το βίντεο με το ελεφαντάκι του Φοίβου Δεληβοριά. Επίσης, μπορεί να γίνει προβολή της ταινίας του Walt Dieney με τίτλο Ντάμπο το Ελεφαντάκι. Μετά το τέλος της ταινίας, γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια για την αποδοχή της διαφορετικότητας, με αφορμή το φίλο του Ντάμπο, το ποντικάκι με το όνομα Τίμοθυ. Μάλιστα, μπορούν να γράψουν τα παιδιά στη συνέχεια, στο μάθημα της Γλώσσας, μια αφήγηση παρόμοια με την ταινία αυτή, με τη διαφορά ότι ο ήρωας μπορεί να είναι ένα άλλο είδος ζώου, με κάποια διαφοροποίηση σε ένα χαρακτηριστικό του και με διαφορετική αυτοσχέδια πλοκή στην ιστορία. Ο/η εκπαιδευτικός μιλά στους εκπαιδευόμενους για την κοινωνική ζωή και για την ενσυναίσθηση αυτών των ζώων. Τα θηλυκά ζουν σε οικογενειακές ομάδες, όπου μεγαλώνουν τα μικρά τους μαζί. Επιστήμονες παρατήρησαν θηλυκούς ελέφαντες να υιοθετούν ορφανά ελεφαντάκια. Όταν κάποιος ελέφαντας νιώσει ότι θα πεθάνει σύντομα, κατευθύνεται σε συγκεκριμένο νεκροταφείο ελεφάντων. Επίσης, αν κάποιο μέλος τραυματιστεί, τα υπόλοιπα μέλη συνδράμουν στην ανάρρωσή του, ενώ αν πεθάνει ένας ελέφαντας, οι υπόλοιποι τον συμπονούν και τον χαϊδεύουν με τις προβοσκίδες τους. Εστιάζουν στη σημασία του όρου ενσυναίσθηση και στη σημασία που έχει η καλλιέργεια και η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης στις διαπροσωπικές μας σχέσεις. Η ενσυναίσθηση, ως ικανότητα να μπορούμε να μπούμε στη θέση του άλλου (να μπει ο ένας στα παπούτσια του άλλου) και να τον κατανοήσουμε, δίνει την ευκαιρία για θεατρικό παιχνίδι. Οι εκπαιδευόμενοι/ες χωρίζονται σε δυάδες και κοιτούν ο/η ένας/μια τα παπούτσια του άλλου. Το ένα μέλος της δυάδας λέει ένα θέμα που τον/την απασχολεί ή ένα συναίσθημα θετικό ή αρνητικό που νιώθει. Αφού ολοκληρώσει αυτήν την έκφραση, τα μέλη της δυάδας αλλάζουν θέση και ο ένας πατά εκεί που πατούσε ο άλλος, προσπαθώντας να έρθει και ψυχολογικά στη θέση του/της και να τον/την κατανοήσει. Μια άλλη έννοια με την οποία μπορούν να ασχοληθούν οι εκπαιδευόμενοι/ες με αφορμή τη ζωή των ελεφάντων, είναι η αλληλεγγύη. Οι ελέφαντες βοηθούν ο ένας τον άλλον, υποστηρίζουν τα πιο αδύναμα μέλη, τους ανήλικους ελέφαντες και τους τραυματισμένους, ενώ σέβονται τους γηραιότερους. Υπάρχει η δυνατότητα να προκληθεί προβληματισμός για τη σύγχρονη πολιτισμένη κοινωνία των ανθρώπων. Οι μικρότερες τάξεις μπορούν να μιμηθούν τους ελέφαντες με την κατάλληλη μουσική υπόκρουση. Κάθε παιδί μιμείται τα χαρακτηριστικά και τις κινήσεις αυτών των ζώων (π.χ. περπατούν αργά και βαριά, χρησιμοποιούν το χέρι τους για προβοσκίδα, τις παλάμες τους για αυτιά κλπ.). Στη συνέχεια χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων ή πέντε ατόμων, δημιουργούν και παρουσιάζουν μια ιστορία από τη ζωή των ελεφάντων σε δραματοποίηση. Γίνεται αναφορά στον ασιατικό ελέφαντα που είναι είδος προς εξαφάνιση. Οι μαθητές/τριες αναφέρουν τις αιτίες που νομίζουν ότι έχουν οδηγήσει σε αυτό το γεγονός, όπως το ότι οι ελέφαντες αποτελούν θύματα λαθροθηρίας, αφού οι χαυλιόδοντές τους πωλούνται ακριβά, υποσιτίζονται λόγω περιβαλλοντικών προβλημάτων, ενώ συχνά συγκρούονται με τοπικούς πληθυσμούς. Επίσης επισημαίνεται ο πιο σοβαρός εχθρός τους, δηλαδή ο άνθρωπος, αφού τα λιοντάρια, οι τίγρεις και οι ύαινες μπορούν να επιτεθούν σε μικρούς μόνο ελέφαντες.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2947
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Βιολογία BiologyΒιολογία
> Οργανισμοί και Περιβάλλον Organisms and EnvironmentΟργανισμοί και Περιβάλλον
> Οργάνωση Οικοσυστημάτων Organization of EcosystemsΟργάνωση Οικοσυστημάτων
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πληροφορία InformationΠληροφορία > Αναπαράσταση πληροφορίας Information representationΑναπαράσταση πληροφορίας
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Θέατρο και άλλες Τέχνες Theater and other forms of ArtΘέατρο και άλλες Τέχνες
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη Literary genres and typesΛογοτεχνικά γένη και είδη > Διήγημα Short storyΔιήγημα
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πληροφορία InformationΠληροφορία > Αναπαράσταση πληροφορίας Information representationΑναπαράσταση πληροφορίας
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Θέατρο και άλλες Τέχνες Theater and other forms of ArtΘέατρο και άλλες Τέχνες
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη Literary genres and typesΛογοτεχνικά γένη και είδη > Διήγημα Short storyΔιήγημα
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator