Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Πορτρετο του Αλι Πασα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για επιχρωματισμένη λιθογραφία του Πασά των Ιωαννίνων (1832). Η λιθογραφία αυτή (1832), είναι μια από τις 24 που δημιούργησε ο Άγγλος Bouvier, ο οποίος δούλεψε πάνω σε ζωγραφισμένα πορτρέτα που φιλοτέχνησε ο Δανός Adam Friedel. Ο Friedel ήρθε στην Ελλάδα (1821-1824) κατά την Εθνεγερσία ως στρατιωτικός και ως ερασιτέχνης ζωγράφος που ήταν, δημιούργησε μια σειρά πορτρέτα με θέμα προσωπικότητες και ηγετικές φυσιογνωμίες του Αγώνα. Ο Αλή Πασάς των Ιωαννίνων λεγόταν αλλιώς Τεπελενλής (καταγόταν από το Τεπελένι της Αλβανίας) και έμεινε γνωστός ως Ασλάνι (λιοντάρι), λόγω του βίαιου χαρακτήρα του. Ενώ ξεκίνησε ως αρχηγός ληστοσυμμορίας, επειδή ήταν ικανός στον πόλεμο, ανδρείος, αλλά και δολοπλόκος, κατάφερε να καταλάβει αξιώματα, ώσπου το 1788 διορίστηκε Πασάς στα Γιάννενα, ελέγχοντας μεγάλη περιοχή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας για 33 χρόνια. Το όνομά του συνδέθηκε με το θρύλο της Κυρά Φροσύνης. Ήταν πολυσχιδής προσωπικότητα και ενέπνευσε λογοτέχνες, ποιητές, δημιουργούς όπερας, ζωγράφους και δημιουργούς λαϊκής τέχνης.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στο βιντεοπροβολέα το συγκεκριμένο πορτρέτο και καλεί τους εκπαιδευόμενους/ες να το παρατηρήσουν και να κάνουν υποθέσεις για την ιδιότητα και πιθανά για το χαρακτήρα του συγκεκριμένου προσώπου. Στη συνέχεια ο/η εκπαιδευτικός αποκαλύπτει ότι πρόκειται για τον Πασά των Ιωαννίνων, που έδρασε κυρίως στην Ήπειρο και τα Ιωάννινα. Επίσης, τους μεταφέρει στο κλίμα των καλλιτεχνικών δυνατοτήτων της εποχής και τους μιλά για τον ερασιτέχνη ζωγράφο Adam Friedel που το σχεδίασε και κάτω από τις συνθήκες που αυτό συνέβη, καθώς και για την επιχρωματισμένη λιθογραφία, όπως δημιουργήθηκε στη συνέχεια από τον J. Brouvier (τέλη 18ου και αρχές 19ου αιώνα). Οι εκπαιδευόμενοι/ες χωρίζονται σε ομάδες και αναλαμβάνουν να βρουν πληροφορίες από το διαδίκτυο. Δύο ομάδες ψάχνουν στοιχεία για τη μυθιστορηματική ζωή του τρομερού Πασά των Ιωαννίνων, για τις ραδιουργίες, την πολυτέλεια, τις υπερβολές, τις εκρήξεις θυμού, το ναρκισσισμό, τα εγκλήματα κ.α. που σχετίστηκαν με το όνομά του. Η ομάδα αυτή αναλαμβάνει να καταγράψει κοσμητικά επίθετα για τον Αλή Πασά που σχετίζονται με αυτές τις πληροφορίες. Μία άλλη βρίσκει πληροφορίες για την ιστορία της Κυρά Φροσύνης, μιας όμορφης χριστιανής που κατέληξε να γίνει θρύλος, αφού έδωσε εντολή ο Πασάς να την πνίξουν στη λίμνη των Ιωαννίνων μαζί με άλλες 16 Ελληνίδες. Τα μέλη της ομάδας καταγράφουν κοσμητικά επίθετα που περιγράφουν την προσωπικότητα του Πασά εμπνευσμένα από αυτό το γεγονός. Επιπλέον, μια άλλη ομάδα αναλαμβάνει να βρει και να αναδείξει τις θετικές πλευρές του χαρακτήρα του και να καταγράψει τα κοσμητικά επίθετα που αναδεικνύουν τα θετικά στοιχεία του. Στο τέλος, όλες οι ομάδες παρουσιάζουν στην ολομέλεια τις πληροφορίες τους και διαβάζουν τα κοσμητικά επίθετα με τα οποία μπορούν να περιγράψουν την προσωπικότητά του και τις ενέργειές του. Γίνεται κατανοητό ότι πρόκειται για μια πολυδιάστατη προσωπικότητα, που συχνά οι ίδιες του οι πράξεις έρχονταν σε αντιδιαστολή μεταξύ τους. Έχτιζε χριστιανικές εκκλησίες, έκανε ενέργειες που στήριζαν την ελληνική παιδεία, ήθελε να επικρατεί η ηθική, συνδέθηκε ιδιαίτερα με κάποιους ανθρώπους και παράλληλα βασάνιζε και σκότωνε χριστιανούς και έβγαζε το πιο σκληρό του πρόσωπο στους αντιπάλους του. Ο χαρακτηρισμός λιοντάρι των Ιωαννίνων που του απέδωσε η Ιστορία, είναι αντιπροσωπευτικός της σκληρότητάς του. Ο/η εκπαιδευτικός τους παρουσιάζει σε power point έργα τέχνης εμπνευσμένα από τον Πασά των Ιωαννίνων, όπως πίνακες, πορτρέτα, κεντήματα, ξυλόγλυπτα, κοσμήματα, φιγούρες Καραγκιόζη, αλλά και αντικείμενα της καθημερινότητας, όπως κουτιά για καπνό και τραπουλόχαρτα. Γίνεται συζήτηση στην τάξη τι σημαίνει η στερεότυπη φράση που έγινε παροιμιώδης: Πασάς στα Γιάννενα. Τη φράση αυτή τη χρησιμοποιούμε με τη σημασία της καλοπέρασης, της ξεγνοιασιάς, της αφθονίας και της ξεκούρασης. Τώρα οι εκπαιδευόμενοι/ες είναι έτοιμοι να γράψουν το κειμενικό είδος της περιγραφής προσώπου, με θέμα τον Πασά των Ιωαννίνων. Επιχειρούν, εκτός από την εξωτερική του περιγραφή (του άρεσε να φορά κόκκινο μανδύα με γούνα ολόγυρα, είχε μακριά λευκή γενειάδα, γαμψή μύτη, αετίσιο βλέμμα κλπ), την οποία είδαν στα έργα τέχνης, να καταγράψουν στοιχεία της προσωπικότητάς του και συνήθειές του (όπως αυτήν να καπνίζει πίπα και ναργιλέ ή να παρακολουθεί τους αντιπάλους που κατασπάραζε η λεοπάρδαλη που είχε κλεισμένη σε κλουβί). Στο μάθημα της Ιστορίας, γίνεται εκτενής αναφορά στην περίοδο πριν την Εθνέγερση, όπου κυρίως έδρασε ο Αλή Πασάς Ιωαννίνων. Με τη βοήθεια του youtube η κοινότητα της τάξης βλέπει κέρινα ομοιώματα του Παύλου Βρέλλη, στο Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας, και μπαίνει στο κλίμα της εποχής της Τουρκοκρατίας. Επίσης, θα είχε ενδιαφέρον να δουν φιγούρες του Αλή Πασά των Ιωαννίνων που φιλοτέχνησαν δημιουργοί του λαϊκού Θεάτρου Σκιών του Καραγκιόζη. Μπορούν να παρακολουθήσουν σχετική παράσταση με βασικό ήρωα τον Αλή Πασά από τα Γιάννενα και αν υπάρχει η δυνατότητα ή η διάθεση, να δημιουργήσουν οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι τέτοια παράσταση και να την παρουσιάσουν στο κοινό.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2983
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα
> Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη
> Βιογραφικά είδη Types of BiographiesΒιογραφικά είδη
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Αναζήτηση πληροφοριών Information searchingΑναζήτηση πληροφοριών
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πολυμέσα MultimediaΠολυμέσα > Βίντεο VideoΒίντεο
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζητήματα Εικαστικών Τεχνών Issues of Visual ArtsΖητήματα Εικαστικών Τεχνών
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Θέατρο και άλλες Τέχνες Theater and other forms of ArtΘέατρο και άλλες Τέχνες
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Αναζήτηση πληροφοριών Information searchingΑναζήτηση πληροφοριών
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πολυμέσα MultimediaΠολυμέσα > Βίντεο VideoΒίντεο
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζητήματα Εικαστικών Τεχνών Issues of Visual ArtsΖητήματα Εικαστικών Τεχνών
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Θέατρο και άλλες Τέχνες Theater and other forms of ArtΘέατρο και άλλες Τέχνες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator