Βρετος-Παπαδοπουλος Μαρινος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι αναπαραγωγή προσωπογραφίας- λιθογραφίας που απεικονίζει τον Μαρίνο Παπαδόπουλο- Βρετό. Ο Μαρίνος Παπαδόπουλος Βρετός (1828 - 1871) ήταν Έλληνας δημοσιογράφος, Πρόξενος της Ελλάδας στο Παρίσι και εκδότης του 19ου αιώνα.Γεννήθηκε στην Κέρκυρα στις 1 Σεπτεμβρίου του 1828. Το πλήρες όνομά του ήταν Μαρίνος Βασίλειος Αυγουστίνος Παπαδόπουλος Βρετός. Στο Παρίσι πήγε γυμνάσιο και αρίστευσε. Το 1841 επέστρεψε μαζί με την μητέρα του στην Κέρκυρα, και το 1844 στην Αθήνα, όπου μαθήτευσε στον Γεννάδιο. Από εκεί γράφτηκε στο Εθνικό Πανεπιστήμιο και σπούδασε νομική, την οποία αναγκάστηκε να διακόψει για να πάει στην Λευκάδα. Πήγε στο Παρίσι και φιλοξενήθηκε από τον τότε Πρέσβη της Ελλάδας Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο. Εκεί εγκαταστάθηκε και έγινε Πρόξενος της Ελλάδας. Τιμήθηκε από την Γαλλία με το παράσημο της Τιμής. Στο Παρίσι εξέδωσε το περιοδικό Εθνικόν Ημερολόγιον Βρετού, το οποίο κυκλοφόρησε για έντεκα χρόνια, από το 1860 έως το 1871. Απεβίωσε στις 25 Νοεμβρίου 1871 από εγκεφαλική νόσο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνασίου- Λυκείου) μέσω του μαθησιακού αντικειμένου έρχονται σε επαφή με έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες διπλωμάτες αλλά και διανοητές του 19ου αιώνα στη Γαλλία. Μέσω της διερευνητικής μάθησης και της μεθόδου πρότζεκτ οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν τη ζωή και τη συμβολή του Μαρίνου Παπαδόπουλου τόσο σχετικά με την ελληνική διπλωματία της εποχής όσο κυρίως με την πνευματική αναγέννηση του Γένους μέσω του περιοδικού που εξέδιδε "το Εθνικόν Ημερολόγιον Βρετού" στο οποίο συμμετείχαν συγγράφοντας πολλοί επιφανείς Έλληνες και ξένοι συγγραφείς και μέλη της διανόησης που ζούσαν σε όλη την Ευρώπη. Το περιοδικό ήταν διεθνές και ο εκπαιδευτικός μπορεί με τη βοήθεια αποσπασμάτων μέσω της ανάλυσης περιεχομένου να βοηθήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν και να κατανοήσουν πως ήταν τα πρώτα διεθνή ελληνικά περιοδικά της εποχής και ποια η συμβολή τους στην πνευματική αναγέννηση αλλά και στην πολιτική διαμόρφωση του νέου ελληνικού κράτους. Το περιοδικό του Βρετού μπορεί να παρουσιαστεί μαζί με άλλα ελληνικά περιοδικά της εποχής σε πρότζεκτ αλλά και αφιερώματα σχετικά με το ρόλο του τύπου στην πνευματική διαμόρφωση του νέου ελληνισμού τόσο του Ελλαδικού χώρου όσο και της διασποράς. Επίσης στο μάθημα των πολιτικών επιστημών μπορεί να αναδειχτεί και ο σημαντικός ρόλος της διανόησης στην ελληνική διπλωματία αλλά και η εικόνα που είχαν οι διανοητές της εποχής για τα πολιτικά και πολιτειακά πράγματα της εποχής και πως προσπαθούσαν να τα "επηρεάσουν" μέσω του τύπου της εποχής. Τα κείμενα αυτά μπορούν να συγκριθούν με το σύγχρονο ηλεκτρονικό τύπο και τα σύγχρονα παγκοσμιοποιημένα μέσα ενημέρωσης και τη συμμετοχή της σύγχρονης διανόησης σε αυτά αλλά και τα συμφέροντα που εμπλέκονται στη διαμόρφωσή τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2999
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ