Σκιτσο αρχαιου ελληνικου θεατρου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σκίτσο του Barbié de Bocage, το οποίο περιλαμβάνεται στο μυθιστόρημα Voyage du jeune Anacharsis en Grèce, vers le milieu du quatrième siècle avant l’ère vulgaire (Atlas, Παρίσι, Abel Ledoux fils, 1832) του Γάλλου λόγιου και συγγραφέα Jean Jacques Barthélemy (1716-1795). Ο ήρωας του μυθιστορήματος είναι ένας νεαρός Σκύθης, δημιούργημα μυθοπλασίας, που περιπλανιέται στον αρχαίο ελληνικό κόσμο του 4ου αι. π.X., στον οποίο όμως απαντώνται και αναδρομές στα αρχαϊκά και κλασικά χρόνια. Το βιβλίο έγινε «best seller» την εποχή του. Στο σκίτσο καταγράφονται τα μέρη ενός αρχαίου θεάτρου. Αξίζει να παρατηρηθεί ότι η θυμέλη απεικονίζεται ακριβώς μπροστά από τη σκηνή και όχι στο κέντρο της ορχήστρας. Μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της Δραματικής Ποίησης στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Κατά τη διδασκαλία της Εισαγωγής στη Δραματική Ποίηση, ο εκπαιδευτικός αναφέρεται στα μέρη ενός αρχαίου θεάτρου. Το σκίτσο μπορεί να αποτελέσει αφορμή να εξηγηθεί γιατί η θυμέλη, ο βωμός προς τιμή του θεού Διονύσου, τοποθετείται στο κέντρο της ορχήστρας. Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει, μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και βιντεοπροβολέα, φωτογραφίες από διάφορα αρχαία ελληνικά θέατρα και σκίτσα με τα μέρη του αρχαίου θεάτρου. Προτείνεται να παρουσιάσει το σκίτσο του Barbié de Bocage στο οποίο η θυμέλη απεικονίζεται μπροστά ακριβώς από τη σκηνή του θεάτρου και μάλιστα κολλημένη στην μπροστινή πλευρά της, δίπλα σε ένα σκίτσο στο οποίο η θυμέλη απεικονίζεται στο κέντρο της ορχήστρας. Στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός θα ζητήσει από τους μαθητές να εντοπίσουν τη διαφορά των δύο σκίτσων. Ο εκπαιδευτικός εξηγεί ότι η θυμέλη προέρχεται από τις διονυσιακές γιορτές, κατά τη διάρκεια των οποίων γίνονταν οι δραματικοί αγώνες. Αρχικά οι δραματικοί αγώνες γίνονταν σε έναν χώρο με κυκλικό σχήμα, στη μέση του οποίου υπήρχε ο βωμός του θεού. Αυτός ο χώρος ήταν ο πρόδρομος του αρχαίου θεάτρου. Όταν ο χώρος του θεάτρου πήρε την τελική του μορφή, η θυμέλη παρέμεινε ως σύμβολο στο κέντρο της ορχήστρας, για να θυμίζει την καταγωγή του αρχαίου δράματος από τη διονυσιακή λατρεία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3093
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ancient Greek Language and GrammarΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Γραμματειακά γένη Literary genresΓραμματειακά γένη > Δραματική ποίηση Dramatic poetryΔραματική ποίηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ