Σιδηροδρομικος σταθμος υπο κατασκευην
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ασπρόμαυρο αρνητικό από τον ανήσυχο φωτογραφικό φακό του Ιωάννη Λάμπρου (1915-1988), ο οποίος κατέγραψε την ομορφιά του ελληνικού τοπίου, μεταφέροντάς μας με ευγένεια και νοσταλγία σε μια Ελλάδα που δεν υπάρχει πια. Στη φωτογραφία απεικονίζονται οι εργασίες κατασκευής του σιδηροδρομικού σταθμού της Κοζάνης το έτος 1954.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος προκειμένου οι μαθητές να παρατηρήσουν τον υπό κατασκευή σιδηροδρομικό σταθμό με το γύρω τοπίο και να τον συγκρίνουν με ένα σημερινό σιδηροδρομικό σταθμό και το γύρω περιβάλλον, ώστε να διαπιστώσουν την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις αλλαγές του φυσικού περιβάλλοντος και να εστιάσουν στον εκσυχρονισμό των σιδηροδρομικών σταθμών και των χερσαίων μέσων μαζικής μεταφοράς γενικότερα. Οι μαθητές εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά μπορούν να παρουσιάσουν εργασίες στις οποίες να απαριθμήσουν διάφορα έργα χερσαίων συγκοινωνιών (σιδηροδρομικές γραμμές, γέφυρες, σήραγγες, μετρό, δρόμοι, κλπ) που έχουν γίνει στον τόπο τους τα τελευταία χρόνια και να συζητήσουν για την αναγκαιότητά τους, απαριθμώντας ταυτόχρονα και τα πιθανά προβλήματα που προκάλεσαν στο φυσικό περιβάλλον του τόπου τους οι επεμβάσεις του ανθρώπου, ώστε να ευαισθητοποιούνται ταυτόχρονα και σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής οι μαθητές μπορούν να ζωγραφίσουν διάφορα χερσαία μέσα μαζικής μεταφοράς (τρένα, αυτοκίνητα, λεωφορεία, κλπ) και να τα εκθέσουν στο χώρο του σχολέιου τους ή στην ιστοσελίδα του σχολείου τους. Τέλος οι μαθητές μπορούν να προσεγγίσουν και άλλες φωτογραφίες του Ιωάννη Λάμπρου ώστε να εκτιμήσουν την αξία του φωτογράφου και της φωτογραφίας γενικότερα και να ενεργοποιηθούν και οι ίδιοι ως μικροί φωτογράφοι εκθέτοντας φωτογραφίες τους στο χώρο του σχολείου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 12
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3137
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ