Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Γλώσσας για να έλθουν σε επαφή οι μαθητές με τα χρονικά κειμενικά είδη όπως είναι το ημερολόγιο και να αντιληφθούν ότι το ημερολόγιο είναι ένα σύστημα μέτρησης του χρόνου. Ειδικότερα, οι μαθητές θα δουν τη μορφή που έχει ένα ημερολόγιο, τα στοιχεία που περιλαμβάνει (ημερομηνίες, ημέρες, μήνες), άλλα πληροφοριακά στοιχεία που μπορεί να έχει (π.χ. εορτές αγίων, αργίες κλπ.), εικόνες οι οποίες μπορεί να σχετίζονται με ποικίλη θεματολογία (π.χ. με σημαντικά θρησκευτικά γεγονότα που συμβαίνουν κάθε χρόνο ή με ασχολίες της αγροτικής ζωής κ.ά.). Επίσης, μπορούν να συγκρίνουν αυτό το ημερολόγιο με ένα σημερινό, να βρουν ομοιότητες και διαφορές, να αναζητήσουν κι άλλα είδη ημερολογίων είτε ως προς τη μορφή τους (π.χ. επιτραπέζια, τοίχου, τσέπης) είτε ως προς τη θεματολογία τους (π.χ. ποιητικό, ναυτικό, επαγγελμάτων κλπ.). Τέλος, μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους ημερολόγιο και να το φιλοτεχνήσουν με τις ζωγραφιές τους.
Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας για να γνωρίσουν οι μαθητές ότι στην αρχαία Ελλάδα υπήρχαν πολλά ημερολόγια (π.χ. το Αττικό ημερολόγιο, το Ημερολόγιο της Αρχαίας Σπάρτης, το Ημερολόγιο των Δελφών, το Μακεδονικό ημερολόγιο) το καθένα από τα οποία παρουσίαζε τους μήνες του χρόνου με παραλλαγές. Στο συγκεκριμένο ημερολόγιο που πρόκειται για Μακεδονικό ημερολόγιο οι μαθητές μπορούν να δουν την ονομασία των μηνών και να ψάξουν να βρουν τη σημασία τους, τη σχέση τους με τη θρησκεία και τον συμβολισμό τους.