Ρητορικοι λογοι
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το ψηφιακό αντικείμενο αυτό περιλαμβάνει το βιβλίο, που αφιερώνει στη ρητορική και στους ρητορικούς λόγους της αρχαιότητας ο ακαδημαϊκός Γεώργιος Μυστριώτης. Το βιβλίο αυτό, το οποίο εκδόθηκε στην Αθήνα το 1909, είναι ένα αφιέρωμα στη Ρητορική Τέχνη κατά την αρχαιότητα και στους μεγάλους ρήτορες, που έδρασαν κυρίως στην αρχαία Αθήνα. Το βιβλίο είναι γραμμένο σε γλώσσα καθαρεύουσα, την προσφιλή διάλεκτο του συγγραφέα, ο οποίος ήταν ο κατ' εξοχήν υποστηρικτής της καθαρεύουσας την περίοδο κατά την οποία συγκλόνισε τη χώρα το γλωσσικό ζήτημα. Μέσα στο έργο ο συγγραφέας κάνει αναφορές και σε άλλους μελετητές του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού Έλληνες (π.χ. Γεώργιος Χατζιδάκης) και ξένους (π.χ. WILAMOVITCH), ασκώντας παράλληλα κριτική σε ορισμένες απόψεις και θέσεις τους.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας και ειδικότερα για τη ρητορική τέχνη και τους ρητορικούς λόγους. Οι μαθητές, με αφορμή τη μελέτη συγκεκριμένων χωρίων του βιβλίου, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν σημαντικές πτυχές και εκπροσώπους της ρητορικής τέχνης κατά την αρχαιότητα, ώστε να μπορέσουν να αντιληφθούν την αξία και τη σημασία της στην κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα της αρχαίας Αθήνας, του 5ου π.Χ. αιώνα ιδιαίτερα. Επιπρπόσθετα, στο πλαίσιο της συνεργατικής μάθησης, θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να συγκεντρώσουν κείμενα τριών αντιπροσωπευτικών ρητόρων της αρχαιότητας (Λυσίας, Δημοσθένης, Ισοκράτης) και να πραγματοποιήσουν συγκρίσεις μεταξύ των κειμένων και των συγγραφέων τους. Παράλληλα, θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στους διδακτικούς στόχους και η διάκριση των τριών ειδών των Ρητορικών Λόγων ( Δικανικοί, Συμβουλευτικοί. Πανηγυρικοί) και η αφομοίωση των χαρακτηριστικών του κάθε είδους από τους μαθητές.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3156
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Σερρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ancient Greek Language and GrammarΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Γραμματειακά γένη Literary genresΓραμματειακά γένη > Ρητορικά RhetoricΡητορικά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Μιστριώτης, Γεώργιος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
εκδότης/ες: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ