Αυτοπροσωπογραφια Αχιλλεα Παπακωστα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο συγκεκριμένο ψηφιακό αντικείμενο παρουσιάζεται το πορτραίτο του ζωγράφου Αχιλλέα Παπακώστα, σε ένα έργο φιλοτεχνημένο από τον ίδιο στα 1992. Η τοποθέτηση του προσώπου σε ένα μονόχρωμο και άτονο φόντο σε συνδυασμό με την υπόλοιπη χρωματική τονική ισορροπία του έργου βοηθά στην εστίαση στα χαρακτηριστικά του εικονιζόμενου προσώπου χωρίς την αναζήτηση επιπλέον πληροφοριών γύρω από τις χωροχρονικές αναφορές της δημιουργίας. Σε αυτό συμβάλλει επίσης η υπαινικτικότατα του βλέμματος του εικονιζόμενου προσώπου, η καθαρότητα στην καταγραφή των σχημάτων αλλά και των χρωμάτων στο πρόσωπο του καλλιτέχνη αλλά κυρίως η απουσία ενός ξεκάθαρου αφηγηματικού πυρήνα στο έργο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η αυτοπροσωπογραφία του Αχιλλέα Παπακώστα μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του διδακτικού αντικειμένου της Γλώσσας, για την εξάσκηση των μαθητών/τριών στην περιγραφή ενός προσώπου. Μέσα από την ενασχόληση των μαθητών/τριών με πορτραίτα, όπως αυτό που παρουσιάζεται στο συγκεκριμένο ψηφιακό αντικείμενο, είναι εφικτό το γεφύρωμα ανάμεσα στη δυνατότητα αποτύπωσης και εστίασης συγκεκριμένων χαρακτηριστικών και την προφορική ή και γραπτή καταγραφή τους, ενώ ταυτόχρονα γίνεται πιο λειτουργική η εστίαση στη λειτουργία και τη χρήση των επιθέτων.
Η ένταξή της δραστηριότητας στο κατάλληλο επικοινωνιακό πλαίσιο (με τον ορισμό της αυτοπροσωπογραφίας ως αναγνωριστικού στοιχείου μιας έρευνας υπόπτου ή μιας αναζήτησης ενηλίκου) θα μπορούσε να προσανατολίσει τους μαθητές/τριες στην επιλογή των κατάλληλων επιθέτων για την όσο το δυνατό πιστή αναπαράσταση του προσώπου και μεταφορά από τον ζωγραφικό πίνακα στο κείμενο, με λεπτομερή αναφορά στο σχήμα του προσώπου (ωοειδές/ οβάλ, μακρόστενο, οστεώδες, κοκκαλιάρικο, λυπημένο, νεανικό, αδύνατο, συμπαθητικό, σκοτεινό, ήρεμο, ανήσυχο) στα μαλλιά (κοντά, πυκνά, μαύρα, σπαστά, φουντωτά, κουρεμένα, χτενισμένα, απεριποίητα), στα μάτια (μικρά, πράσινα, αμυγδαλωτά, σχιστά, βαθουλωτά, εκφραστικά) και σε άλλα χαρακτηριστικά του εικονιζόμενου ατόμου (ανασηκωμένη, μεγάλη, πλακουτσωτή, χαριτωμένη ... μύτη, κλεισμένα, χοντρά, σαρκώδη... χείλη...).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3157
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι > Περιγραφή
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Μορφολογία > Επίθετα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργός πρωτότυπου έργου: Παπακώστας Αχιλλέας, Papakostas Achilleas
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ