Η Μακεδονια και οι Μακεδονες προ της καθοδου των Δωριεων
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το αντικείμενο αφορά την ψηφιακή έκδοση του βιβλίου του Ιωάννη Βασματζίδη, που εκδόθηκε το 1867, στο Μόναχο και μελετά τους κατοίκους της Μακεδονίας πριν από την κάθοδο των Δωριέων (1.100 π.Χ.). Ο Ιωάννης Βασματζίδης υπήρξε ένας από τους επιφανείς διδασκάλους του περιώνυμου ελληνικού σχολείου στο Μελένικο, στη σημ. Νότια Βουλγαρία. Το βιβλίο είναι γραμμένο σε γλώσσα αρχαϊζουσα και πιθανότατα εντάσσεται στην προσπάθεια αντιμετώπισης ανυπόστατων θεωριών περί της προέλευσης των κατοίκων της Μακεδονίας, σε μια εποχή, που η Μακεδονία δεν είχε ακόμη απελευθερωθεί. Ο συγγραφέας παραθέτει πολύτιμες πληροφορίες και πραγματοποιεί ενδιαφέρουσες αναλύσεις, σχετικά με τα φύλλα των Προελλήνων και ιδιαίτερα για το φύλο των Πελασγών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας και ειδικότερα στην περίοδο των προϊστορικών χρόνων. Οι μαθητές, με αφορμή κατάλληλα επιλεγμένα χωρία από το βιβλίο, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τους Προέλληνες και ιδιαίτερα τους Πελασγούς, το φύλο, που κατοικούσε στην περιοχή της Μακεδονίας πριν από την κάθοδο των Δωριέων. Στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης, οι μαθητές θα μπορούσαν να συγκεντρώσουν στοιχεία για τις διαλέκτους της αρχαίας ελληνικής γλώσσας ( Αιολική, Δωρική, Ιωνική ) και να προβούν σε συγκρίσεις και συμπεράσματα σχετικά με ην ιστορική εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας, διαπιστώνοντας τις αρχαιότερες διαλέκτους και συσχετίζοντας αυτές με τα φύλα, που κατοικούσαν στον Ελλαδικό χώρο πριν από την κάθοδο των Δωριέων. Επίσης προτείνεται οι μαθητές να πληροφορηθούν τα ακριβή γεωγραφικά όρια της Αρχαίας Μακεδονίας και παράλληλα να συνειδητοποιήσουν την αδιάλειπτη συνέχεια της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού της. Τέλος κρίνεται απαραίτητη και η ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στην αμφισβήτηση της ελληνικότητας της Μακεδονίας από κύκλους των Σκοπίων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3178
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Σερρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Κοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή Social organization and everyday lifeΚοινωνική οργάνωση και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Βασματζίδης, Ιωάννης Γ.
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
εκδότης/ες: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ