Ο όρος εραλδική φέρεται ν ααναπτύχθηκε και να επικράτησε κατά τον μεσαίωνα όταν οι σιδηρόφρακτοι τότε ιππότες εισέρχονταν στο στίβο αγώνων όπου οι κήρυκες διαλαλούσαν τα εμβλήματά τους, και εξ αυτών τα ονόματα και την καταγωγή τους.Ο εκπαιδευτικός αφού κάνει μια μικρή αναφορά στον όρο και την σημασία του και με αφόρμηση το μαθησιακό αντικείμενο, εισάγει τους μαθητές στην εποχή του μεσαίωνα και στις Σταυροφορίες. Τους προτρέπει να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες με ιππότες, μονομαχίες και κάστρα. Εναλλακτικά τους καλεί να σχεδιάσουν το δικό τους οικόσημο στηριζόμενοι σε αγαπημένα χρώματα, προσωπικά αγαπημένα σύμβολα, ψευδώνυμο ή παρατσούκλι κ.λπ. και να το περιγράψουν στην ολομέλεια της τάξης. Η εργασία θα μπορούσε να γίνει σε ομάδες και κάθε ομάδα να διατηρεί το όνομα και τον θυρεό που σχεδίασε και σε άλλες σχολικές δράσεις.