Ως προς τη διδακτική αξιοποίηση του αντικειμένου και στο ερώτημα του δασκάλου “τι μπορούμε να διερευνήσουμε στη συγκεκριμένη εικόνα;” οι μαθητές διατυπώνουν ερευνητικά ερωτήματα του τύπου (ανάλογα με την ηλικία τους): “να ψάξουμε να βρούμε το πρόσωπο που εικονίζεται”, “το είδος της τέχνης του συγκεκριμένου έργου”, “το βιογραφικό του καλλιτέχνη”, “το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε το έργο”, “το είδος της τεχνοτροπίας και ποια σχολή αντιπροσωπεύει” κ.ά. Αναζητούν συνεργατικά πληροφορίες από διαφορετικές πηγές, τις συνθέτουν και τις ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης.