Λογος εις την εορτην των Τριων Ιεραρχων
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το αντικείμενο είναι η ψηφιακή έκδοση του λόγου για τους Τρεις Ιεράρχες (Βασίλειος ο Μέγας, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος). Το λόγο εκφώνησε ο κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού Πανεπιστημίου ( Ε.Κ.Π.Α.) Δέρβος Γεώργιος το 1904, κατά παραγγελία της ακαδημαϊκής συγκλήτου στο μητροπολιτικό ναό. Ο Γεώργιος Δέρβος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1854. Σπούδασε στην Ριζάρειο Σχολή και μετά στην Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου της Αθήνας και συνέχισε τις σπουδές του στο Μόναχο. Επέστρεψε στην Ελλάδα και αρχικά δίδαξε στη Ριζάρειο Σχολή. Το 1885 διορίστηκε Υφηγητής και αργότερα (1887) καθηγητής της Πατρολογίας και Χριστιανικής Αρχαιολογίας στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διετέλεσε επίσης και πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών (1913-1914). Απεβίωσε στις 3 Απριλίου 1925.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφορμή τη μελέτη συγκεκριμένων χωρίων από το βιβλίο, μπορεί να προκληθεί συζήτηση στο μάθημα των Θρησκευτικών, για τη σημασία και τη συμβολή των Τριών Ιεραρχών στη διαμόρφωση και στην ενδυνάμωση της χριστιανικής πίστης και παράδοσης. Στο πλαίσιο της συνεργατικής μάθησης θα μπορούσε να ανατεθεί σε ομάδες μαθητών να συγκεντρώσουν κείμενα των τριών ιεραρχών ( Βασιλείου, Γρηγορίου Ναζιανζηνού και Ιωάννη Χρυσοστόμου) και να κάνουν συγκρίσεις σχετκά με τις ιδέες και τις απόψεις, που υποστηρίζουν στα κείμενά τους. Είναι σημαντικό να γνωρίσουν οι μαθητές τους Τρείς Ιεράρχες, τη ζωή και τη δράση τους, καθώς να διαπιστώσουν ότι και οι τρείς είχαν τύχει αρχαιοελληνικής κλασσικής παιδείας, η οποία και συνέβαλλε στο να διαμορφώσουν τη σκέψη και τη στάση τους, ειδικά σε ζητήματα πολιτικά και κοινωνικά. Ιδιαίτερα η μορφή του Βασιλείου, Επισκόπου Καισαρείας, μιας ασκητικής μορφής, είναι ενδιαφέρον να αντιδιασταλεί με τη μορφή του σύγχρονου Αη- Βασίλη, που αποτέλεσε μεταγενέστερο έθιμο των πρώτων χριστιανικών χρόνων και σήμερα έχει γίνει αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3200
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Σερρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Ιστορία Ecclesiastical HistoryΕκκλησιαστική Ιστορία > Πατέρες της Εκκλησίας Church FathersΠατέρες της Εκκλησίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Δερβός, Γεώργιος Ι.
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
εκδότης/ες: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ