Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο, μπορεί στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας και Λογοτεχνίας, να αποτελέσει την αφορμή για την εισαγωγή στο έργο του ποιητή, ώστε να τον γνωρίσουν καλύτερα οι μαθητές και να συζητήσουν θέματα σχετικά με τη ζωή του, το πλούσιο έργο του και την συνεισφορά του στην Νεοελληνική και Ευρωπαϊκή ποίηση. Στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, θα μπορούσαν οι μαθητές να χωριστούν σε τρεις ομάδες. Κάθε μία να αναλάβει να ασχοληθεί, με μία από τις τρεις κατηγορίες των ποιημάτων του Κ. Καβάφη και να παρουσιάσει τα χαρακτηριστικά της στους υπόλοιπους. Επίσης μπορεί να γίνει μια έρευνα και συλλογή από φωτογραφίες του ποιητή, ώστε να συγκριθούν με το σκίτσο που αφορά το μαθησιακό αντικείμενο. Τέλος στο πλαίσιο του μαθήματος της Αισθητικής αγωγής θα μπορούσε να γίνει αναφορά στο σκίτσο και στις τεχνικές του και ειδικά στον σχεδιασμό του προσώπου, όπου μπορούν οι μαθητές, να σχεδιάσουν τον ποιητή όπως τον φαντάζονται, τηρώντας ταυτόχρονα τις αναλογίες, τις σκιές και τη φωτεινότητα στην δημιουργία τους.