Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Γλώσσας ή της Λογοτεχνίας προκειμένου οι μαθητές μέσα από τα σύντομα αυτά διηγήματα να έλθουν σε επαφή με αυτοβιογραφικά ή μυθοπλαστικά γεγονότα που περιγράφει ο συγγραφέας για τις χρονικές περιόδους της κατοχής και του εμφύλιου πολέμου, στις οποίες αναφέρεται. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, μπορούν να αναλάβουν ένα διήγημα και να το διαβάσουν. Στη συνέχεια, μπορούν να το επεξεργαστούν προκειμένου να γράψουν την περίληψη του κειμένου, βασιζόμενοι στις οδηγίες και στις τεχνικές που περιγράφονται στο βιβλίο της Γλώσσας του μαθητή. Έτσι, θα χωρίσουν το κείμενο σε παραγράφους ή υποπαραγράφους, θα βρουν τις σημαντικές πληροφορίες-λεπτομέρειες της καθεμιάς, θα υπογραμμίσουν τις λέξεις ή φράσεις-κλειδιά, θα γράψουν πλαγιότιτλους, θα συνοψίσουν τις βασικές έννοιες και θα προχωρήσουν στη συγγραφή της περίληψης. Τέλος, κάθε ομάδα θα παρουσιάσει στην ολομέλεια της τάξης την περίληψη του διηγήματος με το οποίο ασχολήθηκε.