Ο εκπαιδευτικός ξεκινώντας από τον Δημήτριο Υψηλάντη μπορεί να βρει μια καλή ευκαιρία για να βοηθήσει τους μαθητές του, ώστε να εξοικειωθούν με τις πρώτες απόπειρες των Ελλήνων να συγκροτήσουν σε πολιτειακό επίπεδο το νεοελληνικό κράτος. Συγκεκριμένα προχωρώντας σε αναζήτηση στο διαδίκτυο με θέμα τις βιογραφίες του Δημητρίου Υψηλάντη και άλλων πρωταγωνιστών της εποχής, όπως του Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου, του Θεόδ. Κολοκοτρώνη, Γ. Κουντουριώτη, Ιωάννη Κωλέττη κ.ά., αλλά και αξιοποιώντας διάφορες διαδικτυακές πηγές όπως η ιστοσελίδα της Βουλής των Ελλήνων, οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν το σχετικό υλικό με στόχο: (α) την γνωριμία με τα γεγονότα της ιστορικής περιόδου και τους βασικούς πρωταγωνιστές, (β) την συγκριτική αντιμετώπιση της δράσης των πρωταγωνιστών και τον φωτισμό των αιτιών και των συνεπειών των επιλογών τους, (γ) την εξοικείωσή τους με τα Συντάγματα του αγώνα, (δ) την διερεύνηση των στοχεύσεων των Ελλήνων για πολιτική συγκρότηση και τις επιδιώξεις για εγκαθίδρυση αβασίλευτης δημοκρατία με εθνική Ανεξαρτησία, και (ε) την επίδραση των συνταγματικών κειμένων από τη Γαλλική Επανάσταση και το Διαφωτισμό. Οι μαθητές αναμένεται, μέσα από την μελέτη των παραπάνω ιστορικών πηγών, να αναπτύξουν την κριτική – ιστορική τους σκέψη και μέσα από διδακτικές δραστηριότητες, όπως π.χ. το παίξιμο ρόλων, να αναπτύξουν την ιστορική ενσυναίσθηση.