Λουκης Ακριτας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια αναπαραγωγή έργου τέχνης, το οποίο αναφέρεται στο πορτρέτο του συγγραφέα, λογοτέχνη, δημοσιογράφου και πολιτικού Λουκή Ακρίτα. Γεννήθηκε το 1909 στη Μόρφου της Κύπρου και πέθανε το 1965 σε ηλικία σε ηλικία 56 ετών. Εγκαταστάθηκε στην Αθήνα του 1930, όπου ανδρώθηκε μέσα στις κοινωνικοπολιτικές και πνευματικές ζυμώσεις της εποχής εκείνης και στάθηκε ένας φωτισμένος άνθρωπος των γραμμάτων, της πολιτικής, αλλά και της πράξης, αφού αγωνίστηκε έμπρακτα για την προοδευτική ιδεολογία του, η οποία αναδύεται και στο λογοτεχνικό του έργο. Γυναίκα του ήταν η Σύλβα Ακρίτα (Πρώτη γυναίκα Βουλευτής & Υπουργός του ΠΑΣΟΚ), κόρη του Κωνσταντίνου Γιαβάσογλου, Υπουργού Πρόνοιας και Γερουσιαστής με τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Βαθιά δημοκράτης ο Λουκής Ακρίτας , διακρίθηκε για την αντιστασιακή του δράση, και την πολιτική του πορεία τις δεκαετίες ’50, ’60, στην ΕΠΕΚ, στην Προοδευτική Ένωση, στο «Κόμμα των Φιλελευθέρων» και στην «Ένωση Κέντρου» και διατέλεσε βουλευτής και Υπουργός. Ο Λουκής Ακρίτας έγραψε πολλά διηγήματα, μυθιστορήματα και θεατρικά έργα και καθιερώθηκε ως ένας από τους σημαντικότερους νεοέλληνες πεζογράφους.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας και Λογοτεχνίας, αλλά και της Ιστορίας, ώστε με αφορμή την εικόνα να γνωρίσουν ή να αναγνωρίσουν τον Λουκή Ακρίτα, να συζητηθούν θέματα σχετικά με τη ζωή του, το έργο του και την συνεισφορά του στην Νεοελληνική Λογοτεχνία και την πολιτική ζωή της χώρας. Θα μπορούσε η εικόνα να γίνει η αφορμή για μια έρευνα, σχετικά με την πολιτική κατάσταση της εποχής του και τη συνεργασία του με διάφορες πολιτικές παρατάξεις, αλλά και το έργο του σαν βουλευτής και Υπουργός. Το 1964 σαν υφυπουργός παιδείας υλοποίησε την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που εισηγήθηκε ο Ευάγγελος Παπανούτσος. Στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, θα μπορούσε κάθε ομάδα μαθητών να αναλάβει να ασχοληθεί με ένα έργο του ποιητή και να το παρουσιάσει στους υπόλοιπους. Οι μεγαλύτεροι μαθητές, στο πλαίσιο της νεότερης Ελληνικής Ιστορίας θα μπορούσαν να εργασθούν ομαδικά, να ερευνήσουν το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του Ευάγγελου Παπανούτσου και να το συγκρίνουν με το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα. Επίσης θα μπορούσαν να προβληματισθούν και να εκφράσουν προτάσεις για την εκπαίδευση του 21ου αιώνα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3289
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ