Δημητρη Πικιωνη, Το σπιτι του Ροδακη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μία φωτογραφία του αρχιτέκτονα και ακαδημαϊκού Δημήτρη Πικιώνη, ο οποίος γεννήθηκε στον Πειραιά το 1887 και πέθανε το 1968. Από τα αρχιτεκτονικά του έργα ξεχωρίζουν: Η οικία Καραμάνου (1925), το δημοτικό σχολείο στα Πευκάκια (1931-32), το πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης (1933-37). Στη φωτογραφία του μαθησιακού αντικειμένου, ο Δημήτρης Πικιιώνης αποθανατίζει, το 1912, το σπίτι του Αλέξανδρου Ροδάκη στο Μεσαγρό Αίγινας. Ο Αλέξανδρος Ροδάκης ήταν ένας απλός αγρότης που γεννήθηκε το 1854 στο Μεσαγρό και έχτισε αυτό το σπίτι το 1880. Το σπίτι κτίστηκε στην ανατολική πλευρά λόφου, με πανοραμική θέα στο χωριό και στην Παληαχώρα, με υλικά από το γύρω φυσικό περιβάλλον. Ο πρώτος που το φωτογράφισε ήταν ο γερμανός Furtwangler, το 1901, κατά τη διάρκεια ανασκαφών στο Ναό της Αφαίας. Στην Ελλάδα το σπίτι του Ροδάκη έγινε γνωστό από τον Δημήτρη Πικιώνη, ο οποίος έγραψε και σχετική μελέτη με τίτλο "Το σπίτι του Ροδάκη στην Αίγινα".

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο μελετούν την παραδοσιακή αρχιτεκτονική του Μεσαγρού Αίγινας, με σκοπό να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, αλλά και να προβούν σε συγκρίσεις ανάμεσα στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της σύγχρονης και παραδοσιακής καθημερινής ζωής. Επιπρόσθετα, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές:α) να προβληματιστούν, όσον αφορά το γιατί ο Πικιώνης έδειξε ενδιαφέρον για την αποτύπωση του παραδοσιακού αυτού σπιτιού. Ο προβληματισμός αυτός, με κατάλληλη διδακτική υποστήριξη, θα τους οδηγήσει στο να διατυπώσουν σκέψεις και κρίσεις σχετικά με την ανάγκη διατήρησης παραδοσιακών κτισμάτων και τη συμβολή των κτισμάτων αυτών αφενός στην πολιτιστική φυσιογνωμία ενός τόπου, αφετέρου στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, β) να διερευνήσουν το αρχιτεκτονικό έργο του Δημήτρη Πικιώνη και να δημιουργήσουν μία σχετική εργασία εμβαθύνοντας στη διαχρονικότητα του έργου του.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3294
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΟΛΓΑ ΠΑΧΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ