Διπλη αυτοπροσωπογραφια, Εδουαρδος Σακαγιαν, 1988-89
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για έναν πίνακα ζωγραφικής που ανήκει στον Εδουάρδο Σακαγιάν, έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σύγχρονης ελληνικής παραστατικής ζωγραφικής. Με αρμένικη καταγωγή και τούρκικη υπηκοότητα ο Σακαγιάν ζει στη Θεσσαλονίκη, όπου αντιμετωπίζει τις δυσκολίες ενός παιδιού που φέρει διαφορετικά από τα κυρίαρχα πολιτισμικά και γλωσσικά στοιχεία. Σε πρόσφατη συνέντευξή του (To Bήμα, 27/1/2013) αναφέρει <<Βίωσα ένα μπάχαλο διγλωσσίας και δίπολου, μία πραγματικότητα που ούτε οι ίδιοι οι γονείς μου ήξεραν πώς να διαχειριστούν - παρ' ότι ήταν άνθρωποι καλλιεργημένοι>>. Το ζήτημα της ταυτότητας και της ετερότητας, της αυτοκριτικής και της αυτογνωσίας απασχολεί τον καλλιτέχνη στο συγκεκριμένο έργο του. Πρόκειται για έναν διάλογο ζωτικής σημασίας με τον εαυτό του. Αποστασιοποιείται από τον ίδιο, ώστε να μπορεί να διακρίνει τα θετικά και κυρίως τα αρνητικά του χαρακτηριστικά στην προσωπικότητα και το έργο του. Η διπλή διάσταση του εαυτού μπορεί να αφορά επίσης τον ίδιο και την εικόνα που έχουν σχηματίσει οι άλλοι για αυτόν. Η ταυτότητα είναι προϊόν συνεχούς αλληλεπίδρασης του εαυτού και των άλλων. 100 x 100, Λάδι σε καμβά.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν τον εικονιζόμενο πίνακα ζωγραφικής και να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλεί. Με κατευθυνόμενο διάλογο είναι δυνατό να εστιάσουν την προσοχή τους στο στα δύο πρόσωπα που παρουσιάζονται στον πίνακα και να συζητήσουν το ενδεχόμενο να πρόκειται για μία διπλή απεικόνιση του ίδιου προσώπου. Προτείνεται να συζητηθούν περιπτώσεις κατά τις οποίες είναι δυνατή αυτή η <<διπλή διάσταση>> του εαυτού μας, όπως η αλλαγή του εαυτού μας στο χρόνο, ο εαυτός μας με τα μάτια τα δικά μας και τα μάτια των άλλων, η αυτοκριτική, ο εαυτός μας στην πραγματικότητα και στον κόσμο της φαντασίας μας. Οι μαθητές μπορούν να κάνουν τη δική τους αυτοπροσωπογραφία μεταφέροντας αυτή τη διπλή οπτική του ζωγράφου στο έργο τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/330
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Διαπολιτισμική Αγωγή Intercultural EducationΔιαπολιτισμική Αγωγή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Σακαγιάν Εδουάρδος, Sacaillan Edouard
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ