Φρυσιρας Σακαγιαν, Εδουαρδος Σακαγιαν, 1989
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πίνακας ζωγραφικής του Εδουάρδου Σακαγιάν, ενός σημαντικού εκπροσώπου της σύγχρονης παραστατικής ζωγραφικής με κύρια χαρακτηριστικά των έργων του την ανθρωποκεντρικότητα, την υποκειμενικότητα, τη φορτισμένη χρωματικότητα. Στον πίνακα απεικονίζονται, όπως δηλώνει ο τίτλος, δύο πρόσωπα του ίδιου του ζωγράφου, Εδουάρδου Σακαγιάν και του συλλέκτη Βλάση Φρυσίρα. Ο Σακαγιάν αναδεικνύει στο συγκεκριμένο έργο του τη σχέση του καλλιτέχνη με το συλλέκτη των έργων του. Ο Φρυσίρας πίστεψε απο νωρίς στη διαχρονική αξία του Σακαγιάν και πρόβαλε το έργο του τόσο μέσω της δημιουργίας μίας μεγάλης συλλογής με έργα του ζωγράφου όσο και της έκθεσής του στο Μουσείο του. Ο Φρυσίρας επιμελήθηκε προσωπικά την έκθεση που ήταν αφιερωμένη στον Εδουάρδο Σακαγιάν στο πλαίσιο της σειράς εκθέσεων <<Το βλέμμα του ζωγράφου>> (Μουσείο Φρυσίρα, 2010). Ο Εδουάρδος Σακαγιάν σε συνέντευξή του (Καθημερινή, 18/10/2009) επεσήμανε για τις σχέσεις του με το συλλέκτη Β. Φρυσίρα: <<Δεν έχουν μεγάλη σημασία τα προσωπικά συναισθήματα. Αυτές οι προστριβές της επικαιρότητας, έρχονται και παρέρχονται. Αυτό που έχει σημασία είναι η προσοχή που έδωσε και δίνει ο Βλάσης Φρυσίρας στα έργα μου >>. Γενικότερα για τη σχέση ενός καλλιτέχνη και του συλλέκτη των έργου του αναφέρει (Καθημερινή, 18/10/2009): <<Ιδανική σχέση μεταξύ καλλιτέχνη και συλλέκτη δεν υπάρχει. Υπάρχει ιδανική σχέση με τη δουλειά μου. Οι συλλέκτες δυστυχώς δεν μου εξασφαλίζουν μια εύκολη αριστοκρατική συνέχεια για τη δουλειά μου... Ερχονται εκ των υστέρων στην γκαλερί ή εκ των προτέρων στο εργαστήριο, με ένα βαρύ κόστος ατομικής ευθύνης για τη διανομή των έργων. Ούτε το ένα αντέχω, ούτε το άλλο με βολεύει. Συνεπώς, είναι μια δύσκολη κατάσταση. Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για να ανθίσει κάποιος. Δεν έχω παράπονο βέβαια. Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι με ευαισθησία...>> Λάδι σε καμβά, 170x120 εκ.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές μπορούν να υποθέσουν ποια είναι τα πρόσωπα που εικονίζονται στον πίνακα ζωγραφικής και ποια είναι η σχέση μεταξύ τους. Θα ήταν δυνατό ακόμη να δημιουργήσουν ομαδικά ένα φανταστικό διάλογο ανάμεσα στα δύο πρόσωπα του πίνακα περιλαμβάνοντας τις κοινές ή διαφορετικές απόψεις τους για ένα έργο τέχνης, τις ερμηνείες του, την προσωπική τους σχέση με το έργο, την αξία του, την <<ένταξή>> του σε μία συλλογή ή σε μία μουσειακή έκθεση. Προτείνεται ακόμη οι μαθητές να περιγράψουν προφορικά ή γραπτά μία δική τους συλλογή ή μία συλλογή που θα ήθελαν να δημιουργήσουν ως συλλέκτες στο μέλλον εστιάζοντας τόσο στο είδος και την αξία των συλλεγόμενων αντικειμένων όσο και στη διαδικασία επιλογής και στα προσωπικά τους κίνητρα ως συλλέκτες.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/331
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζητήματα Εικαστικών Τεχνών Issues of Visual ArtsΖητήματα Εικαστικών Τεχνών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Σακαγιάν Εδουάρδος, Sacaillan Edouard
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ