Ο Γάλλος έμπορος και περιηγητής Pierre Augustin Guys (1721-1799) μας παρουσιάζει μία εικόνα όπου απεικονίζεται μία πλούσια Ελληνίδα, στα τέλη του 18ου αιώνα, να πηγαίνει στην αγορά με τις συνοδούς της. Ο Guys, στο χρονικό που έγραψε από τα ταξίδια του στην Ελλάδα, προσπάθησε να προσεγγίσει τους Έλληνες μέσα από αντιπαραβολές με αρχαία και λατινικά κείμενα. Έτσι, στην περιγραφή των πλουσίων γυναικών στα τέλη του 18ου αιώνα, ενσωματώνει αρκετά στοιχεία που συναντούμε στην καθημερινή ζωή των γυναικών στην αρχαιότητα. Στη συγκεκριμένη εικόνα παρατηρούμε μία πλούσια γυναίκα. Τα στοιχεία που αναδεικνύουν την κοινωνική της θέση είναι εμφανώς η ενδυμασία της. Τέτοια είναι το κόσμημα στο λαιμό της, τα σκουλαρίκια, το δαντελένιο ανοιχτό πουκάμισο (στοιχείο ευρωπαϊκό για την εποχή εκείνη), το περίτεχνα διακοσμημένο μαντήλι στο κεφάλι με το ψηλό καλπάκι από μέσα, η ζώνη με τα μαλαμοκαπνισμένα κλειδωτήρια. Όπως και στην αρχαιότητα η πλούσια γυναίκα της εποχής είχε στο σπίτι βοηθούς που ονομάζονταν παρακόρες ή θεραπαινίδες, όπως αναφέρει ο Guys παραπέμποντας στην οικιακή βοηθό των αρχαίων χρόνων. Ήταν γυναίκες που πέρα από τις οικιακές δουλειές συνόδευαν την κυρία του σπιτιού όταν εκείνη αποφάσιζε – ελάχιστες φορές – να πάει στην αγορά. Τα ψώνια γίνονταν, συνήθως από τις βοηθούς, στα τέλη, ωστόσο, του 18ου αιώνα, η γυναίκα αρχίζει σιγά σιγά να αποκτά μεγαλύτερη ελευθερία με αποτέλεσμα να είναι περισσότερο συχνές οι εξόδους της από το σπίτι. Σε καμία περίπτωση στις εξόδους αυτές δεν μπορούσε να είναι μόνη αλλά έπρεπε να συνοδεύεται είτε από τις γυναίκες του σπιτιού, είτε από συγγενείς και συχνότερα από ηλικιωμένα πρόσωπα. Οι γυναίκες, συνοδοί της κυρίας της εικόνας, βρίσκονται πίσω της, η ενδυμασία τους είναι απλή και εμφανώς κατώτερη σε πολυτέλεια από εκείνη της κυρίας τους. Παρακολουθούν την πραμάτεια στους πάγκους της υπαίθριας αγοράς και το κλίμα είναι ευχάριστο καθώς και γι’ αυτές πρόκειται για μια ευχάριστη βόλτα στην αγορά. Η συγκεκριμένη εικόνα αποτελεί χαρακτηριστικό τεκμήριο της καθημερινής ζωής των γυναικών στα τέλη του 18ου αιώνα, των περιορισμών με τους οποίους συνδεόταν η εικόνα τους αλλά και της πολυτέλειας με την οποία ζούσε η ανώτερη κοινωνική τάξη.