Ο Γάλλος έμπορος και περιηγητής Pierre Augustin Guys (1721-1799) μας παρουσιάζει μία εικόνα όπου απεικονίζονται δύο ευγενείς κυρίες στην αυλή του σπιτιού τους στην Ελλάδα την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Τα οθωμανικά στοιχεία της εικόνας διαγράφονται στον ορίζοντα και είναι η ημισέληνος στους μιναρέδες και το σπίτι με το χαγιάτι. Στην εικόνα πρωταγωνιστούν δύο εύπορες κυρίες οι οποίες, ως πρότυπα ιδανικής ομορφιάς και μόδας της εποχής τους, μας δίνουν την ευκαιρία να μελετήσουμε τις ενδυματολογικές συνήθειες της τάξης τους. Οι βεντάλιες ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα των πλουσίων γυναικών τις οποίες κρατούν ως σύμβολο γυναικείας κομψότητας. Ο Guys στην περιγραφή του κάνει αναφορά στις αρχαίες Αθηναίες οι οποίες κρατούσαν βεντάλιες από φτερά παγωνιού που τα έφερναν έμποροι από την Φοινίκη και τα μακρινά λιμάνια. Η ίδια συνήθεια πέρασε και στην Ελλάδα την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Οι κυρίες της εικόνας είναι ντυμένες με πολυτελείς ενδυμασίες που τονίζουν τις γραμμές του σώματος σε αντίθεση με την παραδοσιακή ενδυμασία των γυναικών των λαϊκών τάξεων εκείνης της περιόδου. Στο κεφάλι φορούν όμορφα διπλωμένα μεταξωτά μαντήλια στολισμένα με καλαίσθητα και πολύτιμα αξεσουάρ. Κρατούν βεντάλιες από φτερά παγωνιού και στρουθοκαμήλου – εξωτικά στοιχεία την εποχή αυτή. Η μία γυναίκα κάθεται πάνω σε ένα χαλί – χαρακτηριστική συνήθεια της οθωμανικής περιόδου. Το συντριβάνι που βρίσκεται δίπλα τους αποτελεί ακόμα ένα στοιχείο πολυτέλειας αλλά και το νέο στοιχείο αστικοποίησης καθώς εμπεριέχει την επιρροή από τη δυτική Ευρώπη. Γενικότερα, την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας το συντριβάνι δεν ήταν πολύ δημοφιλές σε αντίθεση με τις περίτεχνες κρήνες οι οποίες, στις πλατείες και στα πλούσια σπίτια, αποτελούσαν μικρά κομψοτεχνήματα με διακοσμητικό και πρακτικό ρόλο. Ωστόσο, στην ύστερη περίοδο της εποχής αυτής, αρχίζουν οι επιρροές από τις άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Ανάμεσα στα νέα στοιχεία που έκαναν την εμφάνισή τους είναι και το συντριβάνι φτιαγμένο συνήθως από λευκό μάρμαρο με ημικυκλικές γούρνες όπως και στην εικόνα. Βέβαια, το συντριβάνι της εικόνας είναι εμφανές ότι αποτελεί διακοσμητικό στοιχείο στην αυλή των κυριών ενώ τα συντριβάνια που φτιάχνονταν στους δημόσιους χώρους είχαν και χρηστικό χαρακτήρα.