Στο σχέδιο των Βρετανών αρχιτεκτόνων και ζωγράφων James Stuart (1713-1788) και Nicholas Revett (1720-1804) αποτυπώνεται ένα επιτύμβιο αγγείο σε σχήμα υδρίας, που βρέθηκε στη Ρωμαϊκή Αγορά της Αθήνας, με παράσταση αποχαιρετισμού του νεκρού (δεξίωσις). Στα δεξιά παρατηρούμε γυναίκα καθήμενη και έναν γενειοφόρο άντρα που στέκεται μπροστά της. Το ένδυμα του άντρα αφήνει ακάλυπτο το στήθος του. Πρόκειται για συζύγους που εικονίζονται να δίνουν το δεξί χέρι σε έναν χαιρετισμό που ονομάζεται δεξίωσις. Η κίνηση αυτή δείχνει ότι έχουμε μπροστά μας μία σκηνή αποχαιρετισμού, που γνωρίζοντας ότι το αγγείο είναι επιτύμβιο, καταλαβαίνουμε ότι είναι ο τελευταίος. Δεν είναι ωστόσο σαφές ποια από τις δύο μορφές αναχωρεί για τον κάτω κόσμο. Επιπλέον, στο σχέδιό τους οι Stuart και Revett σχεδίασαν τις κατόψεις μνημείων της Αθήνας και αναπαρήγαγαν αρχαίες επιγραφές. Πρόκειται για μία σύνθεση αρχαιοτήτων όπως αυτές που σχεδίασαν οι δύο αρχιτέκτονες και ζωγράφοι προκειμένου να αποδώσουν με πιστότητα τις αρχαιότητες των Αθηνών. Πράγματι στα σχέδιά τους οι δύο καλλιτέχνες κατάφεραν να αποδώσουν με ζωγραφική δεινότητα, δεξιοτεχνία και ακρίβεια τα χαρακτικά με τα ανάγλυφα, λεπτομερείς αρχιτεκτονικές μετρήσεις, όψεις, τομές, κατόψεις και σχέδια με αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες των μνημείων μεταφέροντας την αρχαία τέχνη στη Δύση και διατηρώντας στη μνήμη στοιχεία που ο χρόνος θα κατέστρεφε ή θα αλλοίωνε.