Με αφορμή την αυτοπροσωπογραφία της Μαρίας Φιλοπούλου ενδεικτικά: οι μαθητές του Γυμνασίου στο μάθημα των Εικαστικών θα μπορούσαν να παρατηρήσουν το έργο της ζωγράφου, να κάνουν οπτική ανάλυση ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο και να ζωγραφίσουν την δικιά τους αυτοπροσωπογραφία σε γωνία τρία τέταρτα, σε ένα χώρο που θα επιλέξουν. Οι μαθητές της Β' και της Γ΄ γυμνασίου προτείνεται να αναζητήσουν πληροφορίες για τον Ιμπρεσιονισμό και τον Μεταϊμπρεσιονισμό και να ανακαλύψουν κοινά στοιχεία με το έργο της ζωγράφου. Με τη καθοδήγηση του εκπαιδευτικού θα μπορούσαν να διερευνήσουν το έργο της καλλιτέχνιδος αλλά και το έργο του καθηγητή της, στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού, Leonardo Cremonini.