Γαλα με κακαο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο ζωγραφικό έργο της Ξαφοπούλου Α., απεικονίζεται ένα κοριτσάκι μικρής ηλικίας να πίνει το κακάο του. Στον ζωγραφικό χώρο δεν υπάρχει παρά μόνο το τραπέζι, το κακάο και το παιδί.Τα χρώματα είναι πολύ φωτεινά και ευχάριστα. Παραπέμπουν στον ουρανό αλλά και σε ένα συμβατικό γαλάζιο τοίχο σπιτιού ή σχολικής τάξης. Το παιδάκι φαίνεται να κινείται σε διαφορετικούς χρόνους και εποχές, από τον τρόπο που είναι ντυμένο και χτενισμένο. Το έργο είναι ζωγραφισμένο με πλακάτα χρώματα που μας παραπέμπουν στο κίνημα της Ποπ Αρτ αλλά και της διαφήμισης. Στο κάτω μέρος του πίνακα η ζωγράφος τοποθετεί σαν σχόλιο τέσσερις ανθρώπους, σε προφίλ από την Αφρική και χρησιμοποιεί διαφορετική πινελιά. Μια αναφορά που έχει πολιτικές και κοινωνικές προεκτάσεις.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές του δημοτικού και του Γυμνασίου, προτείνεται να παρατηρήσουν τον ζωγραφικό πίνακα και να κάνουν οπτική ανάλυση, ως προς το χρώμα, την τεχνική που χρησιμοποιεί η ζωγράφος, το περιεχόμενο αλλά να εντοπίσουν και τα μηνύματα που περνάνε μέσα από την εικόνα. Στο μάθημα των Εικαστικών, οι μαθητές προτείνεται να φτιάξουν δικά τους έργα με αναφορές και επιρροές από το έργο της ζωγράφου, είτε ως προς την τεχνική είτε ως προς την αφήγηση. Στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας, προτείνεται να γράψουν μια έκθεση με αφορμή το έργο της ζωγράφου.Οι μαθητές της Γ΄Γυμνασίου και της Α' Λυκείου, προτείνεται να διερευνήσουν το κίνημα της Πόπ Άρτ και τη σχέση της με τη διαφήμιση καθώς και τα αίτια, τις μορφές και τα αποτελέσματα της αποικιοκρατίας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3378
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Διαπολιτισμική Αγωγή Intercultural EducationΔιαπολιτισμική Αγωγή
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Ξαφοπούλου Αλεξία, Xafopoulou Alexia
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΟΥΡΣΕΛΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ