Το συγκεκριμένο κείμενο μπορεί ο εκπαιδευτικός να το διαβάσει στην τάξη, να το εξηγήσει και να δώσει στους μαθητές τις πληροφορίες για τον χρόνο, τον τόπο , καθώς και για το έντυπο, όπου δημοσιεύτηκε. Στη συνέχεια θέτοντας τις κατάλληλες ερωτήσεις, μπορεί να προκαλέσει συζήτηση στην τάξη σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την εποχή στη Σμύρνη, που αποτελούσε κέντρο οικονομικής και πνευματικής άνθησης του υπόδουλου ελληνισμού, το πιθανό μορφωτικό και πνευματικό επίπεδο των ανθρώπων που διάβασαν το συγκεκριμένο άρθρο, τη δυνατότητα πρόσβασης στις επιστήμες και στην εκπαίδευση που είχαν οι Έλληνες εκείνη την εποχή, τις δυσκολίες που προκαλούσε η χρήση της καθαρεύουσας στα λαϊκά στρώματα και να συγκρίνουν αυτά τα στοιχεία με τα αντίστοιχα της σημερινής εποχής.