Δημητριος Γουναρης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η φωτογραφία απεικονίζει τον πολιτικό Δημήτριο Γούναρη (1867- 1922), που είχε εκλεγεί τρεις φορές πρωθυπουργός της Ελλάδας. Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη, κατανόηση και διερεύνηση του πολιτικού συστήματος της Ελλάδας από το 1902, έτος κατά το οποίο πολιτεύεται για πρώτη φορά ο Γούναρης έως το 1922, έτος κατά το οποίο εκτελείται από το έκτακτο στρατοδικείο το οποίο είχε συγκληθεί για τη δίκη των υπευθύνων της Μικρασιατικής καταστροφής με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας, για να γνωρίσουν οι μαθητές την προσωπικότητα του Δημήτριου Γούναρη και το πολιτικό του πρόγραμμα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας ως έναυσμα για να ξεκινήσει μια συζήτηση για τον Δημήτριο Γούναρη. Ο εκπαιδευτικός θα δείξει στους μαθητές τη φωτογραφία και θα διερευνήσει τις προϋπάρχουσες γνώσεις των μαθητών. Αν διαπιστώσει ότι κάποιοι μαθητές έχουν λανθασμένες απόψεις (π.χ. ένταξη σε λανθασμένη ιστορική περίοδο) με την κατάλληλη καθοδήγηση θα εξαλείψει τυχόν ασάφειες. Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός στο εργαστήριο πληροφορικής θα μπορούσε να ζητήσει από τους μαθητές να εργαστούν σε ομάδες και να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με φωτογραφίες του Δημήτριου Γούναρη. Επίσης, θα μπορούσαν οι μαθητές να δημιουργήσουν ένα χρονολόγιο ή μια χρονογραμμή όπου θα επισημαίνονται οι σημαντικοί σταθμοί της πορείας του. Μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, οι ίδιοι οι μαθητές θα αναζητήσουν τη γνώση και θα διερευνήσουν ζητήματα που σχετίζονται με την προσωπικότητα και το πολιτικό πρόγραμμα του Γούναρη. Επίσης, στο Λύκειο θα μπορούσε να γίνει σύγκριση της πολιτικής κατάστασης εκείνης της εποχής με τη σημερινή εποχή, ώστε να κατανοήσουν οι μαθητές ότι η ιστορία δεν μπορεί να μελετάται αποκομμένα από τα σύγχρονα γεγονότα αλλά ότι είναι συνέχεια προηγούμενων περιόδων.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3393
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ