Πινακας ζωγραφικης με τιτλο «Το πλοιο των τρελων»
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για έναν πίνακα ζωγραφικής (Μικτή τεχνική) του 1987, του ζωγράφου Alexander Stankoski που βρίσκεται στο Μουσείο Φρυσίρα, το μοναδικό Μουσείο Σύγχρονης Ευρωπαϊκής Ζωγραφικής στον ελλαδικό χώρο, που άρχισε να λειτουργεί τον Δεκέμβριο του 2000. Οι συλλογές του εν λόγω Μουσείου απαρτίζονται από έργα ζωγραφικής, σχεδίων, γλυπτικής και χαρακτικών Ευρωπαίων καλλιτεχνών μετά το 1940. Ο συγκεκριμένος πίνακας ζωγραφικής απεικονίζει ένα πλοίο και κάποιους από τους επιβάτες του με τη μορφή επιμέρους πινάκων εντός του ευρύτερου πίνακα. Η χρήση του αντικειμένου μπορεί να συμβάλει στη διεξαγωγή μιας μελέτης αναφορικά με το πώς ένα λογοτεχνικό έργο μπορεί να εμπνεύσει τη δημιουργία ενός πίνακα ζωγραφικής.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές θα διευρύνουν τις γνώσεις τους παρατηρώντας έναν πίνακα ζωγραφικής του 20ου αιώνα που αναπαριστά ένα πλοίο και κάποια πρόσωπα που επιβαίνουν σε αυτό, τα οποία έχουν ψυχικά προβλήματα. Δύναται να χρησιμοποιηθεί ως έναυσμα, για να αναζητήσουν οι μαθητές – στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας ή μιας ερευνητικής εργασίας – στοιχεία για το μυθιστόρημα με τίτλο «Ship Of Fools» του Sebastian Brant (1494) που πραγματεύεται το ταξίδι ενός πλοίου προς τον παράδεισο των τρελών, το οποίο ενέπνευσε και τον Hieronymus Bosch να ζωγραφίσει έναν ομότιτλο πίνακα ζωγραφικής (1490-1500). Ακόμη, κατά τη συνέχεια της αναζήτησης μπορεί να κληθούν οι μαθητές να συγκρίνουν (ως προς το θέμα του) το λογοτεχνικό αυτό έργο με το επίσης ομότιτλο μυθιστόρημα της Katherine Anne Porter (1962), το οποίο αποτέλεσε και τη βάση για την κινηματογραφική ταινία «Το πλοίο των τρελών» (1965) σε σκηνοθεσία Stanley Kramer. Ο συγκεκριμένος πίνακας ζωγραφικής, επομένως, αποτελεί ένα έργο τέχνης που ακολουθεί μια σημαντική παράδοση έργων τέχνης διαφορετικών τεχνών (λογοτεχνία, ζωγραφική, κινηματογράφος) με το ίδιο κάθε φορά θεματικό κέντρο και τίτλο. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές μπορούν να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο οι τέχνες συνομιλούν μεταξύ τους και δίνει έμπνευση η μια στην άλλη. Τέλος, επειδή το «πλοίο των τρελών» είχε διαχρονικά ως συλλογική αναπαράσταση έναν ιδιαίτερο συμβολισμό που άπτεται του αποκλεισμού και του στιγματισμού του διαφορετικού ή/και του μη λογικού, μπορεί να λειτουργήσει ως σημείο εκκίνησης στο πλαίσιο μιας ερευνητικής εργασίας, προκειμένου οι μαθητές να διερευνήσουν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται η διαφορετικότητα στο πέρασμα του χρόνου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:45:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3431
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ