Αυτοπροσωπογραφια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το έργο είναι αυτοπροσωπογραφία του ζωγράφου Παπακώστα Αχιλλέα, λάδι σε ξύλο. Ο καλλιτέχνης ζωγραφίζει επίσης και με λάδι σε μουσαμά. Τα έργα του μοιάζουν να αγωνίζονται ενάντια στο εφήμερο, αναζητώντας βαθύτερες πτυχές της ψυχής. Στη συνέχεια παρατίθεται η βιογραφία του καλλιτέχνη, έτσι όπως βρίσκεται αναρτημένη στο διαδίκτυο: "Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1970. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης (1988-1989) και στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας (1989-1995), με καθηγητές τον Π. Τέτση και την Ρ. Παπασπύρου. Συνέχισε τις σπουδές του στη ζωγραφική με υποτροφία από το Ίδρυμα Αλ. Ωνάση, στην Ecole Nationale des Beaux Arts στο Παρίσι (1996-98) με καθηγητή τον Μ.V. Velickovic. Έχει αποσπάσει βραβεία σε διαγωνισμούς στην Ελλάδα (1995: 1ο Βραβείο στον διαγωνισμό νέων καλλιτεχνών του Ιδρύματος Σπυρόπουλου, 1998: Βραβείο 'Μελίνα Μερκούρη' του Υπουργείου Πολιτισμού, 2004: Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών) και στη Γαλλία (1997: Grand Prix στον διαγωνισμό Paul-Louis Weiller της Ακαδημίας Καλών Τεχνών, Institut de France, Παρίσι)".

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στο διαδραστικό πίνακα ή με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα το συγκεκριμένο έργο. Αφού αφήσει τους/τις εκπαιδευόμενους να το παρατηρήσουν και να εκφράσουν τις σκέψεις τους, ο/η εκπαιδευτικός τους αποκαλύπτει ότι πρόκειται για αυτοπροσωπογραφία του ζωγράφου Αχιλλέα Παπακώστα. Τους ζητά να παρατηρήσουν τη σκίαση του προσώπου και το πανί που περιβάλλει το κεφάλι του. Ο/η εκπαιδευτικός ζητά από τους/τις μαθητές/τριες να κάνουν υποθέσεις και να καταγράψουν τις σκέψεις τους, σχετικά με αυτά που θέλει να προβάλλει και άλλα που πιθανόν επιλέγει να καλύψει ο καλλιτέχνης. Αργότερα μοιράζονται μεταξύ τους αυτές τις σκέψεις, ώστε να καταλάβουν τη διαφορετική πρόσληψη μηνυμάτων και νοημάτων που έχει κάθε άτομο μπροστά σε έναν πίνακα, ανάλογα με την προσωπικότητα και τα βιώματά του. Αμέσως μετά ο/η εκπαιδευτικός τους παρουσιάζει σε power point άλλα έργα του ζωγράφου, τα οποία έχει βρει στο διαδίκτυο. Ζητά από τους/τις εκπαιδευόμενους/ες να εντοπίσουν και να καταγράψουν τα θέματα που ενδιαφέρουν τον καλλιτέχνη, καθώς και τα συναισθήματα που τους γεννήθηκαν κατά τη θέαση των πινάκων. Διαπιστώνουν ότι ο Αχιλλέας Παπακώστας έχει φιλοτεχνήσει και άλλες αυτοπροσωπογραφίες του. Για τη συνέχεια οι εκπαιδευόμενοι/ες χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων και αναλαμβάνουν να ερευνήσουν και να βρουν αυτοπροσωπογραφίες και άλλων ζωγράφων, σύγχρονων και παλαιότερων (όπως ο Ντα Βίντσι, ο Μιχαήλ Άγγελος, ο Βίνσεντ βαν Γκογκ κ.α.). Στη συνέχεια βρίσκουν τη βιογραφία του καλλιτέχνη και τη διαβάζουν. Με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού, οι εκπαιδευόμενοι/ες εστιάζουν στις σπουδές του καλλιτέχνη. Με αυτήν την ευκαιρία, ο/η εκπαιδευτικός ενημερώνει τους εκπαιδευόμενους για τη δυνατότητες σπουδών που υπάρχουν για όσα παιδιά ενδιαφερθούν να επιλέξουν την κατεύθυνση της ζωγραφικής τέχνης. Στο μάθημα της Γλώσσας, γράφουν στο κειμενικό είδος της περιγραφής προσώπου για τον εαυτό τους, με αφορμή την αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη. Ο/η εκπαιδευτικός εστιάζει στο ότι η περιγραφή προσώπου μπορεί να υπάρχει ενσωματωμένη στην αφήγηση, αλλά μπορεί να σταθεί στο γραπτό λόγο και ως αυτόνομο κειμενικό είδος. Στο μάθημα των Εικαστικών επιχειρούν να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους. Αν το επιθυμούν, μπορούν να οργανώσουν μια έκθεση των έργων τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3492
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Παγκόσμιος Ιστός World Wide WebΠαγκόσμιος Ιστός
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Λογισμικό SoftwareΛογισμικό > Παρουσιάσεις PresentationsΠαρουσιάσεις
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Αφηγηματικά είδη Types of NarrativeΑφηγηματικά είδη
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ