Σελιδα τιτλου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζει τη σελίδα τίτλου από το βιβλίο του Γερμανού August Ferdinand Stademann "Panorama von Athen. An Ort und Stelle aufgenommen und herausgegeben von Ferdinand Stademann" (Πανόραμα της Αθήνας που το ζωγράφισε επί τόπου και το εξέδωσε ο Ferdinand Stademann). Το βιβλίο εκδόθηκε στο Μόναχο, το 1841. Ο Ferdinand Stademann (1791-1873) γεννήθηκε στο Βερολίνο και από το 1810 έζησε στη Βαυαρία. Το 1832 ήλθε στην Ελλάδα, ως σύμβουλος της Αντιβασιλείας, όπου παρέμεινε ως το 1836. Το καλοκαίρι του 1835, ο Stademann καθισμένος στον λόφο των Νυμφών, σχεδίασε, σε δέκα φύλλα, ένα πανόραμα της Αθήνας. Στη συνέχεια συμπλήρωσε το έργο του με έξι χρονογραφήματα, έναν χάρτη και με επεξηγηματικές σημειώσεις. Στο βιβλίο "Πανόραμα της Αθήνας..." τα σχέδια του Stademann αποτυπώνονται σε ρυζόχαρτο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο οι μαθητές μελετούν τις λιθογραφίες του Stademann (Η Ακρόπολη, το Νυμφείον, το στάδιο της Αθήνας κ.λπ.), από το βιβλίο του μαθησιακού αντικειμένου, οι οποίες είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της βιβλιοθήκης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με στόχο να γνωρίσουν καλύτερα το έργο του Stademann. Επιπρόσθετα, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές να αναζητήσουν εικονογραφημένα έργα και άλλων καλλιτεχνών, για την Αθήνα του 19ου αιώνα, ώστε να τα συγκρίνουν με αυτό του Stademann. Προτείνεται επίσης, σε οργανωμένη διδακτική επίσκεψη, οι μαθητές να επισκεφθούν τον λόφο των Νυμφών και από εκεί να σχεδιάσουν εικόνες της Αθήνας, τις οποίες θα συγκρίνουν με τα σχέδια του Stademann, προκειμένου στη συνέχεια να εκφράσουν (με γραπτό ή προφορικό λόγο, μονοτροπικό ή πολυτροπικό συμβατικό ή ψηφιακό κείμενο) τις παρατηρήσεις τους, όσον αφορά τη διαφοροποίηση του πανοράματος της Αθήνας. Η εργασία αυτή θα ολοκληρωθεί με τη διατύπωση κρίσεων και απόψεων που αφορούν την πολιτιστική φυσιογνωμία, την καθημερινή ζωή, αλλά και την ποιότητα ζωής στο σύγχρονο «κλεινόν άστυ». Πέραν τούτου, προτείνεται οι μαθητές να σχολιάσουν τη σελίδα τίτλου, όσον αφορά τη γραμματοσειρά, τη σελιδοποίηση, την εικονογράφηση κ.λπ. Στη συνέχεια, αφού συγκεντρώσουν τις εργασίες τους από την προηγούμενη δραστηριότητα, να τις κατατάξουν, να τις σελιδοποιήσουν σε έντυπο ή ηλεκτρονικό βιβλίο και να δημιουργήσουν μία δική τους σελίδα τίτλου για το βιβλίο τους αυτό, το οποίο θα δημοσιεύσουν στην ιστοσελίδα του σχολείου τους ή σε άλλο ιστοχώρο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3500
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση / Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη > Πολιτισμική Ποικιλότητα- Πολιτιστική Κληρονομιά > Σύνδεση Πολιτιστικής Κληρονομιάς με στοιχεία / υλι...
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος
Εικαστικά > Design and Color
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΟΛΓΑ ΠΑΧΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ