Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί για τη μελέτη του κειμενικού είδους του δοκιμίου και της εξέλιξής του μέχρι σήμερα. Οι μαθητές, συνεργαζόμενοι σε ομάδες, εντοπίζουν τα δομικά μέρη, επιλέγουν πλαγιότιτλους και δημιουργούν ένα σχεδιάγραμμα. Επίσης, κάνουν έναν πίνακα με τις άγνωστες λέξεις, χρησιμοποιούν λεξικό για τη σημασιολογική επεξεργασία και διακρίνουν το επιστημονικό λεξιλόγιο. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στις ομάδες των μαθητών να διαβάσουν σύγχρονα δοκίμια μουσικολογίας ή και άλλων επιστημών, ώστε να τα συγκρίνουν με το δοκίμιο του μαθησιακού αντικειμένου και να εξαγάγουν συμπεράσματα. Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της διαθεματικότητας με την Αισθητική Αγωγή, οι μαθητές αναζητούν στίχους καντάδων, γίνεται ακρόασή τους, εντοπίζουν τις συγχορδίες που εμφανίζονται στα τραγούδια, τα σημεία στα οποία γίνονται αλλαγές συγχορδιών και γενικά εισάγονται στην έννοια συγχορδία. Στη συνέχεια, συνοδεύουν ρυθμικά τις καντάδες και δοκιμάζουν να τραγουδήσουν χωρισμένοι σε δύο ομάδες.