Ιστορια της Χιου κατα τον Μεσαιωνα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ανώνυμο άρθρο με τίτλο «Ιστορία της Χίου κατά τον Μεσαίωνα» από το έργο: Αποθήκη των Ωφελίμων Γνώσεων, τ. 5, αρ.52 (1841), σ. 53-57. Απόκειται στο Πανεπιστήμιο Πατρών/ Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται για άντληση ιστορικών πληροφοριών αναφορικά με το προεπαναστατικό παρελθόν της Χίου αλλά και για τις βίαιες γεωπολιτικές ανακατατάξεις που συνέβαιναν στον θαλάσσιο χώρο του ανατολικού Αιγαίου κατά τον Μεσαίωνα. Ο διδάσκων μπορεί να εκμεταλλευτεί αυτόν τον πλούτο και με τη βοήθεια του μαθησιακού αντικειμένου να αναδείξει αυτές τις συνθήκες και να εστιάσει στις αιτίες των πολέμων που διεξάγει η Οθωμανική Αυτοκρατορία εναντίον άλλων διεκδικητών από τη Δύση, όπως, εν προκειμένω, της Γένουας ή της Βενετίας. Σε ένα δεύτερο επίπεδο θα μπορούσε να εστιάσει στους τρόπους, με τους οποίους βιώθηκε από το ντόπιο στοιχείο η κατάκτηση και η μετάβαση από την μία μορφή κυριαρχίας στην άλλη, με κατάλληλες και στοχευμένες ομαδικές ερευνητικές εργασίες. Το ζήτημα της επιβολής της εταιρείας Mahona (βλ. Μαονείς, στο άρθρο), οι δημογραφικες μετακινήσεις, τα προνόμια ή η αυτονομία της Χίου, αποτελούν ελκυστικά ερευνητικά ερωτήματα και μπορούν να συνδυαστούν με ανάλογα παραδείγματα στον ιστορικό ελληνικό χώρο, όπως η περίπτωση της Σάμου, η προεπαναστατική ιστορία της οποίας συναντάει εκείνη της Χίου. Τι περιεχόμενο είχαν αυτοί οι όροι (προνόμια και αυτονομία)στα ιστορικά συμφραζόιμενα του Μεσαίωνα και ποιο σήμερα; Ποια συμπεράσματα μπορούμε να εξαγάγουμε; Σε ποια συμπεράσματα μπορεί κανείς να καταλήξει επίσης συγκρίνοντας τη γενουατική, τη βενετική και την οθωμανική κατάκτηση; Το παράδειγμα της Χίου μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο ερευνητικής δραστηριότητας σε επίπεδο project και σε άλλες περιοχές κατά την περίοδο του Μεσαίωνα, όπως η Αττική, η Πελοπόννησος, η Κρήτη, η Ήπειρος, η Μακεδονία, τα Επτάνησα, οι Κυκλάδες κ.ά. Η διδακτική χρήση του μαθησιακού αντικειμένου, σε συνδυασμό με πρωτότυπες διδακτικές πρακτικές και δράσεις, εντάσσεται στο πλαίσιο των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΑΠΣ) για το μάθημα της Ιστορίας και της Τοπικής Ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, η διαθεματικότητα μπορεί να αναζητηθεί στα πεδία της Ελληνικής Γλώσσας, της Λογοτεχνίας, της Μουσειακής Αγωγής, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, της Κοινωνιολογίας, της Αρχιτεκτονικής και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3531
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θεσμοί, πολιτική οργάνωση και διοίκηση Institutions, political organization and administrationΘεσμοί, πολιτική οργάνωση και διοίκηση
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Πληροφοριακά κείμενα Information textsΠληροφοριακά κείμενα
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Ιστορία HistoryΙστορία
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πληροφορία InformationΠληροφορία > Δεδομένα και πληροφορίες Data and informationΔεδομένα και πληροφορίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ