Ποιημα για το θανατο Ολυμπιονικη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ανώνυμο άρθρο για τον θάνατο του ολυμπιονίκη αθλητή Κωνσταντίνου Τσικλητήρα (1888-1913) με τίτλο: «Ο θάνατος του Ολυμπιονίκου». Συνοδεύεται από ποίημα (σονέτο) με τίτλο: «Ο Ολυμπιονίκης», του Γεωργίου Στρατήγη (1860-1938), δασκάλου του Κ. Τσικλητήρα στην Εμπορική Ακαδημία Ρουσοπούλου. Τα δύο κείμενα βρίσκονται κάτω από τον τίτλο «Εθνικά Μνημόσυνα» στο Ημερολόγιον Σκόκου, τ. 29, No 0 (1914), 246-247, που απόκειται στο Πανεπιστήμιο Πατρών/ Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικέιμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ομαδοσυνεργατικές, ανακαλυπτικές-διερευνητικές διδακτικές προσεγγίσεις γνωστικού τύπου. Περιέχει σύντομες πληροφορίες για τον μεγάλο ολυμπιονίκη αθλητή Τσικλητήρα, που θα μπορούσαν αποτελέσουν το έναυσμα για αναζήτηση περισσότερων στοιχείων για τη ζωή και τις νίκες του. Επιπλέον η διπλή κειμενική μορφή του αντικειμένου (πεζό και ποίημα) δημιουργεί τις προϋποθέσεις, ώστε να εξεταστούν τα δύο κείμενα υφολογικά, γλωσσικά και μορφολογικά η λειτουργία της γλώσσας σε συνδυασμό με το περιεχόμενο και την προθετικότητα των δημιουργών. Ειδικότερα στην πρώτη περίπτωση θα μπορούσε να αναδειχθεί το στοιχείο της απήχησης, που είχε η απώλεια του αθλητή στους «ανώνυμους» ανθρώπους, και τούτο να συγκριθεί με το βιωματικό στοιχείο που αναδύεται στη δεύτερη περίπτωση (ποίημα-σονέτο) από τη σχέση δασκάλου-μαθητή. Το αντικείμενο θα μπορούσε να αποτελέσει, τέλος, αφορμή για παρουσιάσεις με τη χρήση των Τεχνολογιών των Πληροφοριών και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) μετά από ανάθεση εργασιών αναφορικά με το αγωνιστικό ιδεώδες διαχρονικά ή/και τους Ολυμπιακούς αγώνες στην αρχαιότητα αλλά και για διδακτικές επισκέψεις (βλ. ενδεικτικά, Οικία Τσικλητήρα στην Πύλο, Μουσείο της Ιστορίας των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ολυμπία, Ολυμπιακό Μουσείο στη Θεσσαλονίκη), ακόμη και για μαθητικούς, ενδοσχολικούς ή διασχολικούς, αγώνες. Η προτεινόμενη χρήση του μαθησιακού αντικειμένου είναι σύμφωνη με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) για το μάθημα της Ιστορίας και της Φυσικής Αγωγής. Η διαθεματικότητα μπορεί να λειτουργήσει στα πεδία της Νεοελληνικής Γλώσσας, της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, της Λογοτεχνίας, της Τοπικής Ιστορίας, των Εικαστικών και των ΤΠΕ.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3537
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη Literary genres and typesΛογοτεχνικά γένη και είδη > Ποίηση PoetryΠοίηση
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Αθλητισμός - Διατροφή Sports - NutritionΑθλητισμός - Διατροφή
Φυσική αγωγή Physical EducationΦυσική αγωγή > Αθλητικές - Θεματικές Εκδηλώσεις Sports - Thematic EventsΑθλητικές - Θεματικές Εκδηλώσεις > Αθλητικές εκδηλώσεις Sporting eventsΑθλητικές εκδηλώσεις
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ancient Greek Language and GrammarΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Θέματα TopicsΘέματα > Αθλητισμός - Διατροφή Sports - NutritionΑθλητισμός - Διατροφή
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Αθλητισμός SportsΑθλητισμός
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Πληροφορία InformationΠληροφορία > Δεδομένα και πληροφορίες Data and informationΔεδομένα και πληροφορίες
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Σχέδιο και χρώμα Design and ColorΣχέδιο και χρώμα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: [Ανωνύμως]
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ