Προτείνεται να αξιοποιηθεί προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν τη γλυπτική µε το ξύλο ως μορφή λαϊκής τέχνης που συνδυάζει τη χρηστικότητα και την αισθητική έκφραση. Αρχικά, ο εκπαιδευτικός αναθέτει στους μαθητές τη συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τη χρησιμότητα της ξυλογλυπτικής και την αισθητική της αξία. Επίσης, ενδιαφέρον θα ήταν οι μαθητές να εντοπίσουν τα έθιμα που συνδέονται με την ξυλογλυπτική. Στη συνέχεια μπορούν να ενεργοποιηθούν στην τέχνη-τεχνική του ξύλου, µαθαίνοντας διάφορες εφαρµογές του και να δημιουργήσουν µια σύνθεση που να βασίζεται στην επιλογή καθημερινών υλικών από ξύλο. Προτείνεται, επίσης, στο πλαίσιο διερευνητικής εργασίας (project), να αναζητήσουν οι μαθητές στο περιβάλλον τους αντικείμενα ξυλογλυπτικής, να τα φωτογραφίσουν, να αναφέρουν αν πρόκειται για αντικείμενα παλιά ή των ημερών μας, να περιγράψουν τα μοτίβα τους και να αναφερθούν στην αισθητική τους αξία. Καλό θα ήταν να συγκεντρώσουν το υλικό τους αυτό σε ένα λεύκωμα, έντυπο ή ψηφιακό, να δώσουν τίτλο στο έργο τους, να φιλοτεχνήσουν μια σελίδα τίτλου του και, τέλος, να δημοσιεύσουν το έργο τους στην ιστοσελίδα του σχολείου τους ή αλλού.