Ο καλλιτέχνης προσπάθησε να αποτυπώσει με γρήγορες αλλά ουσιαστικές πινελιές την παρούσα προσωπογραφία. Έχει τονίσει περισσότερο το βλέμμα του προσώπου και των μαλλιών. Τα χρώματα λίγα και ουσιαστικά, κυρίως θερμά. Οι μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου να κάνουν οπτική ανάλυση του έργου, ως προς το σχέδιο, το χρώμα και τα υλικά. Οι μαθητές του Δημοτικού και του Γυμνασίου μπορούν να ανακαλύψουν μέσα από έναν διάλογο με τους συμμαθητές τους και τον εκπαιδευτικό, τι σημαίνει προσωπογραφία, αυτοπροσωπογραφία και πορτραίτο και ποιες οι διαφορές. Μπορούν να πειραματιστούν, να σχεδιάσουν, να ζωγραφίσουν τους φίλους τους, τον εαυτό τους, την οικογένειά τους με τα αγαπημένα τους αντικείμενα. Οι μαθητές της Α΄Γυμνασίου θα μπορούσαν να μελετήσουν τη δομή του έργου, αλλά και να κατανοήσουν την έννοια της αφαίρεσης στην Τέχνη. Επίσης, οι μαθητές του Καλλιτεχνικού σχολείου, προτείνεται, ν' ανακαλύψουν τις επιρροές που έχει δεχτεί ως καλλιτέχνης ο Π.Φειδάκης, να διερευνήσουν το καλλιτεχνικό έργο των Δ. Μυταρά, Γ. Μόραλη και Γ. Μαυροίδη, να εστιάσουν στο σημείο διαλόγου του ζωγράφου με τους δασκάλους του. Τέλος, ενδεικτικά να διερευνήσουν την Ιστορία του πορτρέτου από την Αναγέννηση έως σήμερα.