Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, το διήγημα μπορεί να μελετηθεί σε συσχετισμό και με άλλα διηγήματα του Παπαδιαμάντη και να ζητηθεί από τους μαθητές να εντοπίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της παπαδιαμαντικής γραφής (θεματική, γλώσσα, ύφος, αφηγηματικές τεχνικές), αλλά και της ηθογραφίας γενικότερα. Να αντιληφθούν την έννοια της εγκιβωτισμένης αφήγησης, ενδεχομένως με τη μελέτη και άλλων διηγημάτων (του Παπαδιαμάντη ή, π.χ., του Βιζυηνού) που αξιοποιούν αυτήν την τεχνική. Επίσης, να μελετήσουν το σύστημα συμβάσεων του διηγήματος (ελλειπτικότητα, πύκνωση, ταχύτητα, ένταση). Να προβληματιστούν, τέλος, για την καταλληλότητα της εικονογράφησης, και να συζητήσουν για τους διαφορετικούς τρόπους αναπαράστασης της πραγματικότητας που επιλέγουν η λογοτεχνία και η ζωγραφική.