Η Πλατεια Συνταγματος και ο Λυκαβηττος γυρω στα 1865
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Απεικόνιση της πλατείας Συντάγματος και του Λυκαβηττού περί το 1865. Η εικόνα παρουσιάζει ιστορικό ενδιαφέρον, καθώς αποτυπώνει σημαντικά τοπόσημα της πρωτεύουσας λίγο μετά τα μέσα του 19ου αιώνα και μπορεί να αξιοποιηθεί σε διδακτικές περιστάσεις που σχετίζονται με την κοινωνική και πολιτική ζωή της εποχής αλλά και την οικιστική εικόνα που παρουσίαζε το κέντρο της πρωτεύουσας κατά τα χρόνια εκείνα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η ιστορική αυτή απεικόνιση της Βουλής, της πλατείας Συντάγματος και του Λυκαβηττού μπορεί να αξιοποιηθεί ως "φόντος" σε μαθήματα σχετικά με τη νεώτερη πολιτική ιστορία της χώρας αλλά και τη μελέτη των σημαντικότερων πολιτικών και πολιτειακών θεσμών της. Αρχικά μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να αναζητήσουν στο Διαδίκτυο σύγχρονες απεικονίσεις με το ίδιο θέμα, ώστε να αναδειχθεί η σταθερότητα των εικονιζόμενων τοποσήμων στον γεωγραφικό χώρο της πρωτεύουσας. Έπειτα τα παιδιά καλούνται να συνδέσουν τα τοπόσημα αυτά με κομβικούς σταθμούς της νεώτερης ιστορίας, ώστε να αναδειχθεί ο διαφορετικός ρόλος που επιτέλεσαν κάθε φορά. Το κτήριο της σημερινής Βουλής ανεγέρθη ως κατοικία του μονάρχη, από όπου ο Όθων συγκατένευσε για το πρώτο Σύνταγμα, και αργότερα λειτούργησε ως κτήριο του Κοινοβουλίου. Έχει παραμείνει ποτέ το Κοινοβούλιο κλειστό; Πόσες φορές και γιατί; Πώς λεγόταν πριν το 1844 η πλατεία Συντάγματος και γιατί μετονομάστηκε; Τι υπάρχει στην κορυφή του λόφου του Λυκαβηττού και με ποιες ιστορικές περιστάσεις έχει συνδεθεί; Τα παραπάνω ζητήματα σχετικά με τις πολιτειακές μεταβολές μπορούν να προσεγγιστούν και μέσω μαθημάτων σχετικών με την κοινωνική και πολιτική αγωγή, στα οποία μπορεί η εν λόγω εικόνα να προβληθεί ως αφόρμηση για σύνδεση κτηρίων και τοποσήμων με πολιτικές λειτουργίες και θεσμούς.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3637
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών Demography and population movementsΔημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ