Στο μάθημα της Ιστορίας, με αφορμή το συγκεκριμένο κείμενο, αλλά και άλλα κείμενα του Κοραή (π.χ., "Αυτοβιογραφία", "Παπατρέχας" κ.ά.), οι μαθητές μπορούν να προσεγγίσουν κριτικά τις απόψεις του για τη γλώσσα και την εκπαίδευση και να ετοιμάσουν σχετική παρουσίαση, ενδεχομένως προχωρώντας και σε σύγκριση με τις απόψεις άλλων διαφωτιστών. Να εστιάσουν ειδικότερα στις απόψεις του για την οργάνωση και λειτουργία των σχολείων και για τις μεθόδους διδασκαλίας, και να τις αποτιμήσουν με βάση κριτήρια που αφορούν στην εποχή που διατυπώθηκαν, αλλά και στη σύγχρονη εποχή. Να ερευνήσουν τη σημασία του όρου «μετακένωσις» στο κοραϊκό λεξιλόγιο και να τον συνδέσουν με τα βασικά προτάγματα του νεοελληνικού διαφωτισμού, εξέχων εκπρόσωπος του οποίου υπήρξε ο Κοραής.