Θεωριαι του Φασουλη για το Συνταγμα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Έμμετρο άρθρο του Γεωργίου Σουρή, που δημοσιεύτηκε το 1891 στο "Ημερολόγιον" του Σκόκου (τόμος 6, αρ. 0), ένα από τα μακροβιότερα και δημοφιλέστερα λογοτεχνικά έντυπα της εποχής. Στο άρθρο καυτηριάζεται η επαμφοτερίζουσα στάση των πολιτικών κομμάτων σχετικά με το περιεχόμενο των όρων "προδότης" και "πατριώτης" και η ριζική αλλαγή των αντιλήψεών τους αναλόγως του εάν νέμονται ή όχι την εξουσία. Ο Φασουλής και ο Περικλέτος αποτελούν κεντρικές μορφές της αρθρογραφίας του Σουρή στην εβδομαδιαία σατιρική εφημερίδα "Ο Ρωμηός", που ο ίδιος διηύθυνε. Αντιφατικός, ενθουσιώδης, εγωιστής, επιπόλαιος, κοροϊδευτής των πάντων ο Φασουλής, συνήθως ξυλοφορτώνεται από τον πιο αισιόδοξο και πρακτικό Περικλέτο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της Λογοτεχνίας, αλλά και διαθεματικά, σε συσχετισμό με το μάθημα των Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών, οι μαθητές μπορούν, με τη βοήθεια του άρθρου, να μελετήσουν ένα διαχρονικό φαινόμενο της ελληνικής πολιτικής ζωής: τη διαμάχη μεταξύ των κομμάτων και την κατασυκοφάντηση των αντιπάλων, όπως και την αλλαγή περιεχομένου των όρων "προδότης" και "πατριώτης", αναλόγως του εάν ένα κόμμα νέμεται ή όχι την εξουσία. Να προβληματιστούν, επίσης, για τον ρόλο της σάτιρας στην πολιτική ζωή και, ιδιαιτέρως, να αναζητήσουν και άλλα σατιρικά ποιήματα του Γεωργίου Σουρή, να καταγράψουν τη θεματολογία τους και να την συνδέσουν με τα πολιτικά γεγονότα της εποχής του. Να τοποθετηθούν κριτικά έναντι της σάτιρας του Σουρή (και της σάτιρας γενικά), αναζητώντας και μελετώντας τις αντίθετες κριτικές απόψεις διανοούμενων της εποχής του (π.χ., Παλαμά, Ψυχάρη κ.ά.). Να μελετήσουν τους δύο τύπους που ο Σουρής δημιούργησε, τον Φασουλή και τον Περικλέτο, και να αντιληφθούν ποια είναι τα χαρακτηριστικά που τους έκαναν τόσο δημοφιλείς, συγκρίνοντάς τους, διαθεματικά, σε συσχετισμό με το μάθημα της Θεατρολογίας, και με τους τύπους που δημιούργησε η ιταλική Commedia dell' arte.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3640
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής Literary techniques / methodsΤεχνικές / Τρόποι γραφής > Σάτιρα - Παρωδία - Ειρωνεία Satire - Parody - IronyΣάτιρα - Παρωδία - Ειρωνεία
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Μορφές/Είδη Θεάτρου Theatrical FormsΜορφές/Είδη Θεάτρου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Γ. Σουρής
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΖΩΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ-ΤΡΕΧΛΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ