Στο μάθημα της Ιστορίας, το σκίτσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί, προκειμένου οι μαθητές, στο πλαίσιο συνεργατικής διερευνητικής δραστηριότητας, να αναζητήσουν περισσότερα στοιχεία για το έργο του Παπανούτσου, εστιάζοντας στις απόψεις του για τη γλώσσα και την εκπαίδευση και να ετοιμάσουν σχετική, πολυτροπική κατά προτίμηση, παρουσίαση. Στοιχεία για την εργασία τους μπορούν να αντλήσουν από το βιβλίο του «Αγώνες και αγωνία για την παιδεία». Να συνδυάσουν, επίσης, τις απόψεις του Παπανούτσου για την εκπαίδευση με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης Παπανδρέου. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές να μελετήσουν τα, ιδεολογικά κυρίως, χαρακτηριστικά των σπουδαιότερων εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στη νεότερη Ελλάδα. Διαθεματικά, σε συσχετισμό με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, οι μαθητές να μελετήσουν τον δοκιμιακό λόγο του Ε. Π. Παπανούτσου και, σε συσχετισμό με το μάθημα της Φιλοσοφίας, να καταγράψουν τις βασικές φιλοσοφικές του θέσεις. Τέλος, ο σχολικός σύμβουλος μπορεί να αξιοποιήσει το σκίτσο στο πλαίσιο επιμορφωτικής δράσης με θέμα τις απόψεις του Παπανούτσου για την εκπαίδευση.