Η φωτογραφία μπορεί να λειτουργήσει στη διδασκαλία ως έναυσμα/κίνητρο, προκειμένου να διατυπώσουν οι μαθητές ερευνητικά ερωτήματα για την περιοχή της Ολυμπίας και τη συμμετοχή της στην ελληνική επανάσταση. Π.χ. διατυπώνονται ερωτήματα του τύπου: “Πώς απεικονίζεται η πεδιάδα της Ολυμπίας τότε;”, “Πώς είναι σήμερα;”, “Να εντοπίσουμε ομοιότητες και διαφορές”, “Ποια ήταν η συμβολή της περιοχής στην ελληνική επανάσταση;”, “Γιατί η περιοχή είναι παγκοσμίως γνωστή;”. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και κάθε μία αναλαμβάνει να απαντήσει σε ένα ερευνητικό ερώτημα. Αναζητούν πληροφορίες από διάφορες πηγές, τις συνθέτουν και τις ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης.