Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών, της Ιστορίας της Τέχνης και των Θρησκευτικών, καθώς και σε θεματικές διδασκαλίες, ερευνητικές εργασίες και σχολικά προγράμματα σχετικά με την αγιογραφία, την εκκλησιαστική τέχνη και την απεικόνιση θρησκευτικών θεμάτων. Οι μαθητές θα μπορούσαν να αναζητήσουν και άλλα έργα του Θεοφάνη του Κρητικού, καθώς και άλλων ζωγράφων της Κρητικής Σχολής και να συγκρίνουν τις τεχνοτροπίες τους, αναζητώντας ομοιότητες και διαφορές, καθώς και το βαθμό επιρροής της δυτικής τεχνοτροπίας στα έργα τους. Σύγκριση θα μπορούσε να γίνει επίσης με παραδείγματα αγιογραφιών της λεγόμενης Μακεδονικής Σχολής. Μια άλλη προτεινόμενη δραστηριότητα είναι οι μαθητές να αναζητήσουν την ιστορία του εικονιζόμενου Αγίου, με στόχο να αποκρυπτογραφήσουν το σύμβολο του, το κλαδί με τα τρία μήλα που κρατά. Με αφορμή το συγκεκριμένο σύμβολο, που κωδικοποιεί την ιστορία του συγκεκριμένου Αγίου, θα μπορούσαν να αναζητήσουν τα σύμβολα άλλων Αγίων και τον τρόπο που αυτά απεικονίζονται έτσι ώστε να αφηγούνται έμμεσα μια ιστορία και να κάνουν αναγνωρίσιμο τον κάθε Άγιο ακόμα και στους αναλφάβητους εκκλησιαζόμενους, που δε μπορούσαν να διαβάσουν τις συνοδευτικές επιγραφές των αγιογραφιών. Στο μάθημα των Εικαστικών του Καλλιτεχνικού Λυκείου, οι μαθητές θα μπορούσαν επίσης να επιλέξουν μια αγιογραφία που θα προσπαθήσουν να αναπαράγουν με την τεχνική της αυγοτέμπερας.